וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הסטארט אפים הישראליים גייסו לפי שווי נמוך יותר ברבעון השלישי

גיא גרימלנד

5.12.2006 / 9:11

ברבעון הנוכחי הגיע שיעורם של סבבי השווי היורד של גיוסי ההון של סטארט אפים ישראליים ל-53%



שיעורם של סבבי השווי העולה (סבב גיוס הון לפי שווי הגבוה מסבב הגיוס הקודם, או rounds-Up) של גיוסי ההון של חברות סטארט אפ ישראליות - ירד בצורה חדה ברבעון השלישי. מסקר של פירמת עורכי הדין שיבולת עולה כי שיעורם של גיוסים אלה הגיע ל-40% מהגיוסים שנסקרו, לעומת 70% ברבעון השני השנה. הצד השני של המטבע הוא שברבעון הנוכחי שיעורם של סבבי השווי היורד של גיוסי ההון של סטארט-אפים ישראליים הגיע ל-53%, לעומת 18% ברבעון השני.



הסקר בדק 46 עסקות הון סיכון של חברות היי-טק ישראליות ו"ישראליות קשורות", בסכום של מינימום 500 אלף דולר לעסקה. הוא נערך בשיתוף פעולה עם פירמת עורכי הדין Fenwick & West LLP, הפועלת בעמק הסיליקון בארה"ב.



הגיוסים ברבעון האחרון מתבצעים לפי שוויים נמוכים יותר. תמונת המצב של הרבעון הנוכחי שונה מזו של הרבעונים הקודמים, כאשר מאז תחילת 2004 סבבי השווי העולה היו גבוהים יותר משיעורם של סבבי השווי היורד. עם זאת, כשבודקים את הרבעון השני והשלישי יחדיו, מגלים כי שיעורם של סבבי השווי העולה ממשיך להיות גבוה יותר משיעורם של סבבי השווי היורד (56% מול 35%) בהתאמה.



כשבודקים את הרבעון השני והשלישי, ולא רק את הרבעון השלישי, מגלים תמונה דומה, המתבטאת בכך ששיעור סבבי השווי היורד עלה לעומת הסקר הקודם (35% ברבעונים השני והשלישי לעומת 26% במחצית הראשונה של 2006). עלייה זו באה על חשבון שיעור סבבי השווי העולה שירד מ-65% - במחצית הראשונה של 2006 ל-56% בתוצאות סקר זה. עו"ד לימוד פלד מציינת כי עיקר הגידול במספר סבבי השווי היורד היה בסיבובי C ששיעורם ברבעון השני עלה משמעותית לעומת הרבעון הקודם. פלד מציינת כי יהיה מעניין לראות אם מדובר במגמה. עורכי הדין לימור פלד וליאור אבירם, המתמחים בענף ההיי-טק במשרד שיבולת, ציינו כי תוצאה דומה נצפתה גם בתוצאות הסקר של עמק הסיליקון לתקופה המקבילה. פלד ואבירם מציינים בסך הכל נרשמה מגמה של הקלה במנגנוני ההגנה האחרים שהמשקיעים מפעילים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully