וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר מחרים כנס של החשב הכללי

טל לוי

5.12.2006 / 10:45

גורם באוצר: "הירשזון שר אוצר חלש. המשרד לא מתפקד. הנתק עם החשכ"ל בלתי נסבל"

איתות נוסף לקרע בין משרד האוצר לחשב הכללי, ירון זליכה. החשב הכללי עורך היום את כנס החשב הכללי הנערך בחסות משרד האוצר - המשרד הממונה על מוסד החשכ"ל. בהזמנה נכתב בבירור כי מדובר בכנס המתקיים בחסות משרד האוצר ובנוכחות שר האוצר אברהם הירשזון. ואולם, הירשזון לא יגיע לכנס וכך גם בכירים אחרים במשרד האוצר.

הטיעון הרשמי הוא שמדובר ב"סדר יום צפוף שאינו מאפשר השתתפות" אולם ברור לחלוטין כי מדובר בתירוץ אלגנטי. במקרה (או שלא), כותרת הכנס היא "שקיפות וגילוי נאות ומעמדם בסקטור הציבורי והפרטי".

במשרד האוצר טענו לפני כשבוע (שלא ציטוט) כי "האוצר אינו מתפקד - המשרד סובל ממשבר כמוהו לא ידע בעבר", טענה לה הגיב זליכה באומרו כי "הדברים אינם ראויים להתייחסות, אני מציע לכל 'הגיבורים' לתקוף אותי לציטוט ולא שלא לציטוט".

גורם במשרד האוצר ציין אתמול כי "הירשזון הוא שר אוצר חלש שלא מסוגל לקבל החלטות. הנתק עם החשב הכללי משתק את המשרד. מצב בו לא היה המשרד מעולם".

מנכ"ל משרד האוצר היוצא, יוסי בכר, ציין אתמול פעמיים בועידת המשקיעים של TheMaker ומגדל שוקי הון כי "ביבי היה שר אוצר חזק מאוד". בכר לא התייחס בדבריו לשר האוצר הנוכחי, אברהם הירשזון, במהלך נאומו.

הסטוריה של מחלוקות

הקרע בין החשב הכללי, ירון זליכה, לבין משרד האוצר אינו חדש. זליכה הוא מונה בידי נתניהו - יריבו הפוליטי של ראש הממשלה אהוד אולמרט. אחד הביטויים לכך הוא העובדה שזליכה אינו מקבל שירותי דוברות ממשרד האוצר - על אף שמשרד החשב הכללי מצוי תחת סמכותו.

מחלוקת מרכזית בין האוצר לחשב הכללי היא היותו של זליכה העד המרכזי נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת הניסיון להטיה לכאורה במכירת גרעין השליטה במכרז בבנק לאומי. זליכה העיד לפני צוותו של מבקר המדינה, בפרשה המייחסת לאולמרט - בעת שכיהן כמ"מ שר האוצר ב-2005 - חשד למרמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות. זאת באמצעות ניסיונו, לכאורה, לסייע לידידו איל הנדל"ן האוסטרלי פרנק לואי, לזכות במכרז.

במשרד האוצר טוענים (שלא ציטוט) כי "האוצר אינו מתפקד - המשרד סובל ממשבר כמוהו לא ידע בעבר", טענה לה הגיב זליכה באומרו כי "הדברים אינם ראויים להתייחסות, אני מציע לכל 'הגיבורים' לתקוף אותי לציטוט ולא שלא לציטוט".

הסכסוך האחרון המרכזי בין זליכה לאוצר נוגע לבנק יהב - הבנק המספק שירותים לעובדי המדינה. אגף החשב הכללי באוצר פירסם מכרז שקרא לכל הבנקים להעניק שירותים בנקאיים בתנאים מועדפים לעובדי המדינה. עד כה העניק את השירותים האלה בנק יהב מקבוצת בנק הפועלים - ללא מכרז.

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פירסם לפני כמה חודשים דו"ח ביקורת קשה על התנהלות המדינה בעניין בנק יהב, וקרא להנהגת מכרז פתוח למתן שירותים בנקאיים לעובדי המדינה. שר האוצר, אברהם הירשזון, המיודד עם יו"ר בנק יהב, מיכאל צולר, אינו מטפל בעניין. עם זאת, לפני כשבועיים הפקיע הירשזון את הטיפול בעניין מידי החשכ"ל והעביר אותו לידי מנכ"ל משרדו, יוסי בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully