וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל פרסמה מכרז בינלאומי למערכת כרטוס חכם

שרון קדמי

5.12.2006 / 12:23

המערכת תאפשר שימוש בכרטיס אלקטרוני אחד במספר אמצעי תחבורה ציבורית



רכבת ישראל פירסמה מכרזים בינ"ל למערכת כרטוס חכם. המערכת תציע לנוסעים שילוב תחבורתי על-ידי שימוש בכרטיס אלקטרוני אחד לנסיעות באמצעי תחבורה ציבורית שונים ואצל מפעילים שונים. בעמדות מיוחדות שיוצבו בכל תחנות הרכבת, ניתן יהיה לטען את הכרטיס בקרדיט כספי עבור נסיעות בקווי הרכבת והאוטובוס.



נוסעים קבועים ברכבת, נוסעים הזכאים להנחות, וכל נוסע המעוניין בכרטיס אלקטרוני אישי יוכלו לרכוש כרטיסים לתקופות ארוכות של עד ארבע שנים, עם פרטי זיהוי אישיים. הזכאים להנחות יוכלו לטעון נסיעות מוזלות גם במכשור למכירת וטעינת כרטיסים אלקטרוניים. הפרויקט כולל שדרוג של מערכות הכרטוס הקיימות והתקנת מערכת כרטוס חדשה, בה יעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של שידור מידע בין הכרטיס והקורא בשער, תוך שיפור השירות לנוסע ושיפור תפוקות המערכת.



מערכת הכרטוס תחליף בצורה הדרגתית את מערכת הכרטוס המגנטית שמופעלת כיום בכל תחנות הרכבת. הצפי לתחילת הפעלת מערכת כרטוס חכם הנו מאמצע 2008. ברכבת ישראל ציינו, כי את ההצעות במכרז יש להגיש עד לסוף פברואר 2007. החברה הזוכה במכרז תהיה אחראית לעיצוב, תכנון, ייצור, אספקה, התקנה ובחינת של המערכת, וכן על מתן אחריות ותחזוקת המערכת לאחר התקנתה.



לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי, "רכבת ישראל פועלת להטמעת אמצעים טכנולוגים שמטרתם שיפור השירות לנוסע. הכוונה היא להקל על הלקוח ולהציע לו אמצעי כרטוס שיקנה לו פתרון תחבורתי כולל להגעה ליעדו. הכרטיס האלקטרוני מציע לראשונה בארץ פתרון כולל לכרטוס משולב, שישחרר את הנוסע מהצורך להחזיק כרטיסים שונים לסוגי תחבורה שונים, ולשלם עבור כל נסיעה בקופות בכסף עבור הנסיעות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully