וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של דלק רכב שב לגמגם: מניית פורד איבדה כ-14% מאז אמצע נובמבר על רקע תוכנית לגיוס 18 מיליארד דולר

אסף רותם

5.12.2006 / 14:14

הגיוס הוא חלק מתכנית ההבראה של החברה, למימון תוכנית הארגון מחדש של חטיבתה הצפון אמריקאית



פורד מוטור הודיעה אמש לאחר תום המסחר כי תגייס 3 מיליארד דולר באג"ח להמרה ללא בטחונות. יצרנית המכוניות האמריקאית השנייה בגודלה נמצאת בתהליך מתמשך של אובדן נתח שוק ונסיונות הבראה שונים. המניה הגיבה לידיעה בירידה של כ-2.4% לאחר המסחר, לאחר שכבר נפלה ב-14% מאז אמצע נובמבר, ממחיר של כ-9.1 דולרים למחיר של 7.9 דולרים. במסחר הטרומי היום, נסחרת המניה במחיר 7.7 דולרים.



הגיוס הוא חלק מתכנית ההבראה של החברה, כאשר לצד פיטורים נרחבים מתכננת החברה ליטול הלוואות חדשות בסך 18 מיליארד דולר, למימון תוכנית הארגון מחדש של חטיבתה הצפון אמריקאית. מניית פורד סובלת בשבועיים האחרונים לנוכח התוכנית הרחבה, שכוללת אשראי בסך 8 מיליארד דולר, אשר יחליף הלוואה קודמת שנטלה החברה בסך 6.3 מיליארד דולר, וכן גיוסי אג"ח בסך 10 מיליארד דולר. סיטיגרופ, גולדמן סאקס וג'יי-פי מורגן נשכרו כדי לארגן את המימון. פורד צופה כי עד סוף השנה יהיו בקופת המזומנים שלה 38 מיליארד דולר.



מי שמושפעת מיחסו הקריר של השוק האמריקאי לחברה הוותיקה היא , שמנוהלת על ידי גיל אגמון. דלק הימרה באפריל על מניית פורד בהיקף של 70 מיליון שקל, כאשר מחיר הרכישה הממוצע עמד על שער של כ-6.8 דולרים. מאז ידעה המניה עליות חדות וירידות חדות לא פחות, על רקע שינוי בהערכות לגבי סיכויי ההצלחה של תוכנית ההבראה.



בספטמבר נשמעו חריקות ראשונות בהימור של דלק רכב, שעה שמניית פורד נפלה לרמות שמתחת ל-8 דולרים. אז הודיעה פורד כי תפטר 10,000 עובדים - כשליש מעובדי הצווארון הלבן של החטיבה המועסקים בשכר חודשי - בנוסף ל-4,000 המשרות שקוצצו ברבעון הראשון של 2006. הפיטורים שעליהם הכריזה פורד הצטרפו לתוכנית הארגון מחדש הקודמת שלה, שנקראה "הדרך קדימה", ושבה התחייבה לפטר 30 אלף עובדים ולסגור 14 מפעלים עד 2012.



פורד שבה למחיר זה גם באוקטובר, בו הודיעה על קיצוצים נוספים, שבמסגרתם מציעה החברה חבילות פרישה מוקדמות ותמריצים אחרים בשווי של 140 אלף דולר, לכל 75 אלף עובדיה המקבלים שכר לפי שעה בארה"ב. זאת, במסגרת הסכם עם איגוד פועלי הרכב. כמו כן הודיעה פורד כי תשהה את חלוקת הדיווידנדים, תקצץ שוב בתפוקה ותאיץ השקות של דגמים חדשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully