וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה בניו יורק ומתקדם לקראת 63 דולר לחבית

הדר תדמור

5.12.2006 / 14:11

זאת בשל ההשערות על קיצות נוסף בתפוקה העולמית, ובשל הציפיות לירידה במלאי הדלק לחימום בארה"ב



מחיר הנפט עולה בניו יורק ומתקדם לקראת קו ה-63 דולר לחבית. זאת בשל ההשערות כי אופ"ק תקצץ בשנית את מכסות תפוקת הנפט העולמית, ובשל הציפיות לירידה במלאי הדלק לחימום בארה"ב, בשל הטמפרטורות היורדות במדינה.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש ינואר עולים ב-0.8% ונסחרים ברמה של 62.95 דולר לחבית בסחר האלקטרונית בבורסת הסחורות של ניו יורק.



בשבוע שעבר נרשמו טמפרטורות נמוכות לעונה בארה"ב. מלאי הנפט המזוקק, בין היתר הדלק לחימום, קרוב לוודאי ירדו ב-950 אלף חביות בשבוע שעבר - הירידה השבועית התשיעית ברציפות.



בתחילת השבוע נודע כי שרי אופ"ק אינם מצליחים להגיע להסכמה בנושא קיצוץ נוסף במכסות תפוקת הנפט העולמית. חלק משרי הנפט בארגון מודאגים לגבי מלאי הנפט, שאינם יורדים בצורה משמעותית בשל המחיר הנמוך יחסית, ואחרים אינם מעוניינים לקצץ בתפוקה, מפני שמחיר הנפט עומד בצורה די יציבה, באזור 60 דולר לחבית.



שר הנפט של ערב הסעודית, עלי אלנעימי, אמר שהשווקים נמצאים במצב של חוסר איזון, בשל מלאי הנפט העולמי ההולך ותופח, ולדעתו יש להוריד את המלאי העולמי ב-100 מיליון חביות. לעומתו, אומרים בכירים במשרד הנפט בלוב, כי השווקים דווקא מתאזנים ואין צורך בקיצוץ נוסף, לאחר הקיצוץ עליו הוחלט בחודש אוקטובר, של 1.2 מיליון חביות נפט ליום. נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר כי הארגון צפוי לערוך קיצוץ נוסך במכסות התפוקה, אך גודל הקיצוץ יהיה תלוי במחיר הנפט בתקופה הקרובה ובמלאים.



נשיא הנפט של איראן אמר כי כפי הנראה ייערך קיצוץ נוסף במכסות התפוקה, אם המחירים יירדו. שר הנפט של כוויית אמר כי על אופ"ק לערוך קיצוץ נוסף בשל המחיר היציב יחסית של הנפט בניו יורק. שר האנרגיה של איחוד האמירויות אמר כי יש לבצע הערכה על השפעת הקיצוץ הקודם במכסות הנפט, לפני שמחליטים על קיצוץ נוסף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully