וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יציבות לאחר הראלי של אתמול

שירלי יום-טוב

5.12.2006 / 15:22

צ'ק פוינט עולה ב-0.3% לאחר זינוק של 40% בארבעה חודשים. אורכית מוסיפה 2%

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מוסיף נקודות בודדות. בקרב המניות הישראליות מוסיפה צ’ק פוינט 0.3% בהמשך לזינוק של כ-40% בארבעה חודשים. אורכית עולה ב-2% ואילו טבע נותרת ללא שינוי.

סקירת טרום מסחר

האם הראלי של אתמול בערב בוול סטריט ימשיך גם היום? בשעה זו קשה לומר מה צפוי היום, אם כי לקראת פתיחת המסחר החוזים מצביעים על עליות מינוריות במדדים בפתיחה. אמש זינק מדד נאסד"ק בכ-1.5% והשווקים האמריקאים ממשיכים להפגין חוסן, עם זינוק של כ-16% בארבעת החודשים האחרונים.

לפני פתיחת המסחר יחלו להגיע נתוני מקרו - בתחילת נתונים לגבי מידת הפרודוקטיוויות ברבעון השלישי, ובהמשך - חצי שעה לאחר פתיחת המסחר - יפרסמו נתונים בדבר הזמנות מבתי חרושת ומדד מנהלי הרכש למגזר השירותים. הראלי בוול סטריט לא פוסח על המניות הישראליות וחלקן נהנות בחודשים האחרונים מעליות, לאחר תקופה ארוכה של דשדוש וירידות. אחת מהן היא צ’ק פוינט, שזינקה כ-40% בארבעה חודשים. החברה הצליחה לטעת במשקיעים תקוות לשיפור וצמיחה בחברה, בין היתר, על ידי רכישת חברת פרוטקט דאטה השוודית, תמורת 586 מיליון דולר. המניה נושקת למחיר שיא של שנה וחצי.

האם חברת אורכית נמצאת "על המדף" למכירה ומתי צפויה הודעה על לקוח חדש, שלא נראתה כבר מזמן? איציק תמיר, מנכ"ל אורכית, שלא מתראיין כבר תקופה ארוכה, הציג אתמול את החברה בוועידת המשקיעים של TheMarker ומגדל שוקי הון, ואמר ש"כדי שתהיה רכישה של אורכית צריך שיהיה גם צד מוכר. במחיר הזה אנחנו לא מוכרים את החברה".

לאורכית יש היום שלושה לקוחות בלבד - VicTokai ו-KDDI היפאניות, ו-WilTel האמריקאית. KDDI מהווה כ-98% מהכנסות החברה. אז מתי יהיו לה לקוחות חדשים? "ברבעון השני היו לנו שני לקוחות שהיו על סף חתימה עמנו, אבל זה לא קרה בסוף, ולכן אני מעדיף להיות מאוד זהיר לגבי העניין הזה", אמר תמיר. מניית אורכית איבדה כמחצית מערכה בשנה האחרונה והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-175 מיליון דולר.

את הציטוט של מניית לומניס עוד אי אפשר למצוא בוול סטריט, אבל החברה ממשיכה לרכז עניין בקרב משקיעים מהציבור, שנותרו עם מניות לא סחירות לאחר מחיקת החברה ממסחר בניו יורק באפריל האחרון. היום הודיעה החברה על השלמה עסקת המכירה של 75% ממנה לקבוצת משקיעים ובראשם הראל בית און ואודי אנג'ל, תמורת 120 מיליון דולר - עסקה המשקפת ללומניס שווי שוק של 160 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully