וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא לרכישות ומיזוגים ב-EMC: "לא היתה לנו אסטרטגיה לרכוש דווקא חברות ישראליות"

גיא גרימלנד

5.12.2006 / 15:45

EMC השקיעה השנה 370 מ' ד' ברכישות של חברות ישראליות; טום הייסר מסביר מהי אסטרטגיית הרכישות של החברה



הרכישות האחרונות של EMC בישראל עוררו את רעבונה לבצע רכישות נוספות של חברות סטארט אפ מקומיות ולהיות ממוקדת יותר בשוק הישראלי - זהו המסר שניסה להעביר היום טום הייסר, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי והשקעות חדשות, במסיבת עיתונאים שערכה החברה בתל אביב. למרות ההצהרות האופטימיות של הייסר, הוא הבהיר כי כל רכישה עתידית תימדד קודם כל בערך המוסף שהיא מספקת לטכנולוגיות הליבה של EMC.



ל-EMC יש קשר טוב עם טכנולוגיות ישראליות. בשנה החולפת היא רכשה שלוש חברות סטארט אפ ישראליות. הראשונה - של קאשיה מרמת גן, שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת לאחסון מרוחק - התבצעה בחודש מאי האחרון. תג המחיר עמד אז על 153 מיליון דולר במזומן. העסקה השנייה הגיעה זמן לא רב לאחר מכן. הפעם היתה על הכוונת חברת אן-ליירס מרעננה, בעסקה שהיקפה עמד על כ-50 מיליון דולר. אן-ליירס שהוקמה ב-2003, פיתחה תוכנה בשם Insight המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים הרצים על גבי מערכות המחשוב בארגון. הרכישה השלישית פורסמה בחודש יוני האחרון, כאשר ענקית האחסון הגדולה בעולם הודיעה על רכישת פרואקטיוויטי (Proactivity), ספקית פתרונות תוכנה לניתוח ועיבוד אוטומטי של תהליכים עסקיים בארגונים. היקף העסקה נאמד אז ב-30 מיליון דולר.



רכישה נוספת שיש לה הקשר ישראלי היא זו של סאיוטה. בדצמבר האחרון, רכשה RSA Security את חברת סאיוטה הישראלית תמורת 145 מיליון דולר. בחודש יולי נמכרה RSA ל-EMC תמורת סכום של 2.1 מיליארד דולר.



לשאלה, כיצד קרה שבפרק זמן כל כך קצר רכשה EMC מספר גדול של חברות ישראליות, השיב הייסר: "לא היתה לנו אסטרטגיה לרכוש דווקא חברות ישראליות, אבל מצאנו שהמועמדים הטובים ביותר לרכישה, בתחומים בהם היינו צריכים להתחזק, היו חברות ישראליות". "זה פקח את עינינו בכל הנוגע לישראל. נפגשתי עם נציגים של קרנות הון סיכון ישראליות והודעתי גם להם שמעתה נעמיק את שיתוף הפעולה איתם בכל הקשור להסכמים ורכישות".



EMC נחשבת לענקית מחשוב עם שווי שוק של כ-29 מיליארד דולר. בעולם היא מתחרה (בסגמנטים שונים) מול יבמ, HP ,HDS, סאן, דל נטוורק אפליינס, CA וסימנטק. היא מדורגת ראשונה מבחינת נתח שוק, בשוק תוכנות ניהול מערכות האחסון, כשהיא מקדימה את סימנטק המדורגת שנייה ואת יבמ המדורגת שלישית. גם בתחום החומרה היא נחשבת למובילה בתחומים רבים. כך למשל היא מדורגת ראשונה במערכות אחסון חיצוניות, אחסון רשתי ומערכי אחסון (Raid).



בעבר התמקדה החברה באחסון מידע בלבד. בשנים האחרונות היא טבעה את חזון ניהול מחזור חיים מידע (ILM - Information Life Management). כלומר, טיפול במחזור החיים של המידע, הן ברמת החומרה והן ברמת התוכנה. עקב כך מגדירה את עצמה EMC כחברת IT לכל דבר. "EMC אינה חברת תוכנה, אבל אנחנו שביעיים באספקת תוכנה ארגונית לאחר CA, סימנטק, סאפ, אורקל, יבמ ומיקרוסופט. אני מאמין שנשיג את CA וסימנטק בעתיד", מצהיר הייסר. "לפני עשור היינו חברת אחסון, אבל החלטנו שצריך לזוז בשרשרת המזון. רכשנו חברות והפכנו לחברה שמנהלת תשתיות מידע".



הייסר ציין כי לפני מספר שנים, שלושה רבעים מההכנסות הגיעו מחומרה ושירותים. "כיום, EMC הפכה לחברה מאוזנת יותר. 47% מגיעים מחומרה; 15% - משירותים; ו-38% מעסקי תוכנה. אני מעריך שהתחומים הבאים בהם תציג EMC גידול הם תוכנה ושירותים. כיום EMC משחקת בכל התחומים שמנהלי מערכות המחשוב רואים בהם 'חמים'. זה לא היה המקרה בעבר".



EMC חשפה במסיבת העיתונאים כי השקיעה 1.2 מיליארד דולר במחקר ובפיתוח ב-2006, 10.5% מההכנסות של החברה. זאת, לעומת כמיליארד דולר בשנת 2005 וכ-850 מיליון דולר בשנת 2004. בשלוש השנים האחרונות, EMC השקיעה 7 מיליארד דולר ברכישות ו-3 מיליארד דולר במחקר ופיתוח. בשנת 2006 החברה רכשה 11 חברות בהיקף של 2.7 מיליארד דולר. מבחינת היקף הרכישות בישראל, EMC השקיעה סך הכל 370 מיליון דולר בשנה החולפת. סכום זה כולל גם את רכישת סאיוטה על ידי RSA, שבסופו של דבר נרכשה על ידי EMC.



הייסר הזכיר כי החברה ניהלה בעבר בארץ מרכז פיתוח, אך הוא לא היה במסגרת טכנולוגיות הליבה של החברה. כיום עובדים מעל ל-350 עובדים ב-EMC, העוסקים במכירות, פיתוח שיווק, תמיכה ושירותים מקצועיים. הייסר סבור שהגברת הפעילות בישראל בעתיד נובעת מאיכותו של כוח האדם כאן. "לישראלים יש ידע טכנולוגי נרחב. האם אנשים מלומדים ויצירתיים, הלומדים בבתי ספר טכנולוגיים מובילים. הם מוטיבציונים ומעיזים". הוא ציין כי החברה צפויה להמשיך ולבצע רכישות בתחומים: אחסון, וירטואליזציה, ניהול תוכן, אבטחת מידע וניהול משאבים, כאשר המטרה היא למצוא טכנולוגיות שיאחדו מרכיבים אלו וימלאו חללים הקיימים בטכנולוגיות של EMC כיום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully