וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: יש להפריט את מנהל מקרקעי ישראל

עמירם כהן

5.12.2006 / 16:21

בכנס של המגזר ההתיישבותי אמר נתניהו כי יש לבטל את מס החברות כדי למשוך משקיעים זרים לישראל

"מנהל מקרקעי ישראל הוא גוף מונופוליסטי המנהל את קרקעות המדינה בחוסר יעילות - הגורם העיקרי להאמרת מחירי הדיור, הפוגעת בעיקר בשכבות החלשות והבינוניות. כדי לתקן את המצב הזה יש לבצע הפרטה עמוקה של המנהל, ולמסור את הבעלות על קרקעות המדינה לידי החוכרים", כך אמר ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו.

נתניהו דיבר בכנס שקיים משרד רואי החשבון של ההתיישבות, ברית פיקוח, בנושא הערכות ההתיישבות לקראת סוף שנת המס. הכנס התקיים במלון דניאל בהרצליה. נתניהו לא פירט למה כוונתו ב"הפרטה עמוקה של המנהל" וגם לא הבהיר האם התכוון בדבריו למסירת הבעלות על קרקעות המדינה לחוכרים העירוניים בלבד או גם לחוכרים של קרקע חקלאית.

נתניהו, שהתייחס בדבריו למדינות הכלכלית של הממשלה, אמר כי ישראל היא היום חלק מעולם כלכלי גלובלי, שבו קיימת תחרות בין המדינות על משיכת הון, משקיעים ויזמויות: "מדובר בתחרות שתלך ותגבר, והיא מתבטאת בעיקר בתחום המיסוי. כדי להיות אטרקטיווית למשקיעים, על מדינת ישראל להפחית את מס החברות לשיעור של 0% בתוך מספר שנים", אמר נתניהו.

עוד אמר נתניהו, כי משיכת משקיעים לישראל מחייבת גם את הורדת הוצאות הממשלה, וביצוע רפורמות מבניות במשק. ח"כ אורית נוקד (עבודה) אמרה בכנס כי קיימת אפליה בלתי נסבלת בקבלת זכויות קניין בדיור בין המגזר הקיבוצי למגזר העירוני. לדבריה, האפליה הזו בולטת במיוחד על רקע מבצע היוון דמי החכירה למגזר העירוני המתנהל לאחרונה, והיא מתבטאת בכך שדמי ההיוון למגרש שהחוכר העירוני נדרש לשלם למנהל, נמוכים פי 10 מדמי ההיוון למגרש שנדרש לשלם החוכר במגזר הקיבוצי.

מנכ"ל ברית פיקוח, ירון רייכמן, אמר כי מדינת ישראל ואלה המציגים עצמם כ"ארגונים חברתיים" שוגים קשות בנסיונם לנשל את חברי הקיבוצים והמושבים מאדמותיהם בתמורה לפיצוי זעום: "החלטת מועצת מנהל מקרקעי ישראל 727 קבעה שהמדינה תקבל 85% משווי הקרקע בשינוי ייעוד, הן בתשלום ישיר והן במיסוי ורק 15% משווי הקרקע ימסר לחוכרים. החלטה זו בוטלה על ידי בג"צ הקשת המזרחית, מה שגרם לכך שהפעילות לשינוי ייעוד שותקה כמעט לגמרי, תוך פגיעה בהכנסות המדינה וסכנה כי בעתיד יווצר מחסור בקרקעות לבנייה ולפיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully