וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע תרכוש שני מטוסי בואינג 787 ב-366 מ' דולר

זוהר בלומנקרנץ

5.12.2006 / 16:33

העסקה כוללת אופציה לרכישת שני מטוסים נוספים מדגם זה. המטוסים הראשונים יסופקו ב-2012

חברת ארקיע בבעלות האחים נקש חתמה היום, בארה"ב, חוזה עם יצרנית המטוסים בואינג לרכישתם של שני מטוסי בואינג חדשים מהדגם העתידי 787/9 בהיקף המוערך ב-366 מיליון דולר. בכך תהיה ארקיע לחברת התעופה הישראלית הראשונה לרכוש את המטוס החדש מדגם זה המכונה "דרימליינר".

העסקה בין ארקיע לבואינג כוללת אופציה לרכישת שני מטוסים נוספים מדגם זה. שני המטוסים הראשונים יסופקו לחברה הישראלית ב-2012, למרות שטיסת הבכורה של מטוס הבואינג מדגם 787 מתוכננת ל-2007 וכניסתו לשרות ב-2008.

ארקיע בוחנת שני סוגי מנועים המוצעים למטוס, מתוצרת ג'נרל אלקטריק ורולס רוייס. החברה מתכוונת להפעיל את מטוסי הבואינג החדשים בקווים לצפון אמריקה והמזרח הרחוק, על אף שאין לה עדיין זכויות טייס ליעדים אלה. טווח הטיסה הגדול של המטוס יאפשר לחברות התעופה ובכללן לארקיע, להציע לנוסעים שרות "מנקודה לנקודה", לפי בחירתם, תוך ביטול הצורך בעצירות ביניים בשדות תעופה עמוסים.

הטכנולוגיה המתקדמת אשר מותקנת במטוס הבואינג 787 תביא, על פי פרסומי היצרן האמריקאי, לחיסכון של 20% בצריכת הדלק וגידול של 45% בהכנסות ממטען ונוסעים. יו"ר קבוצת נקש, ג'ו נקש, אמר כי "מטוס ה-787 הוא מכונה מדהימה. אנו שמחים על היותנו החברה הישראלית הראשונה שתציע לנוסעיה את הנוחות העדיפה של מטוס ה-787 "דרימליינר". המטוסים ייצרו נגישות חסרת תקדים לשקווים הצומחים, שתניע עסקים בינלאומיים תוך בנייה על הביקוש ההולך וגדל בתנועה האווירית בעולם".

סגן נשיא מכירות אירופה, רוסיה ומרכז אסיה בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, מרלין דיילי, אמר: "זהו יום גדול עבור בואינג וישראל. אנו מקבלים בברכה את קבוצת נקש למשפחת ה-787 ומצפים לראות את המטוס החדש בצבעי ארקיע. בתוך שנים ספורות יוכל הנוסע הישראלי להנות מחוויית טיסה שאין שניה לה".

על פי פרסומי בואינג, מאז השקתו ב-2004 הפך המטוס מדגם 787 "לנמכר במהירות הגבוהה ביותר בשוק התעופה האזרחית העולמי". 37 חברות תעופה ברחבי העולם הזמינו למעלה מ-450 מטוסי בואינג מדגם 787.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully