וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמקו: להתמקד באג"ח לא מדורגות עם מח"מ בינוני

TheMarker

5.12.2006 / 17:31

בבית השקעות מנתחים את שוק האג"ח תוך התייחסות לסוגיות כפערי תשואה ואירועים נוספים



"אנו מעדיפים עדיין להתמקד בקבוצת איגרות החוב הלא מדורגות עם מח"מ בינוני (5-2 שנים), היות שפער התשואות ביחס לאג"ח מדורגות ולאג"ח מדינה הוא הגבוה ביותר בקבוצה זאת, והוא עדיין מפצה על הסיכון", כך ממליצים במחלקת המחקר של "רמקו בית ההשקעות" בסקירתם החודשית בנושא האג"ח.



"בנוסף לכך, קבוצה זאת היא הגדולה ביותר בין כל הקבוצות במחקר, ורמת השונות בתשואות וברמות הסיכון של איגרות החוב בקבוצה גבוהה. עובדה זאת מאפשרת לנו לבחור מתוך מגוון איגרות החוב, על פי הדירוג הפנימי המתבצע במחלקת המחקר של רמקו, את אלו הנסחרות בתשואות הגבוהה ביותר ביחס לסיכון", אומרים ברמקו.



סקירה זו היא יוזמה חדשה של רמקו והראשונה מסוגה המתייחסת לשוק האג"ח הקונצרני בישראל. הסקירה תצא מדי חודש ותיתן תמונת מצב של שוק האג"ח הקונצרני - מדורג ולא מדורג.



בנובמבר חל קיטון בפער התשואות בין האג"ח הלא מדורגות לממשלתיות. זאת כתוצאה מהפחתת הריבית במשק, בעקבותיה חלה ירידת תשואות בכל איגרות החוב לסוגיהן, כשאיגרות החוב הלא מדורגות נהנו מירידה חדה יותר בתשואות ומרווחי הון גדולים יותר.



ממוצע התשואות באוכלוסיית איגרות החוב הקונצרניות הצמודות למדד שאינן ניתנות להמרה ירד בשיעור של 0.28% לרמה של 5.38% לעומת 5.66% בסוף חודש אוקטובר ו-5.99% בסוף חודש ספטמבר.



באיגרות החוב המדורגות נרשמה ירידת תשואות בשיעור של 0.33%-0.18%, ירידה הדומה בהיקפה לזאת שנרשמה בתשואות איגרות החוב של מדינת ישראל, שירדו בתקופה ב-0.26% בממוצע. באיגרות החוב הלא מדורגות נרשמה הירידה החדה ביותר בתשואות, בשיעור ממוצע של 0.35%.



פער התשואות בין איגרות החוב המדורגות לבין אלו של מדינת ישראל הצטמצם לעומת החודש שעבר. באיגרות החוב הלא מדורגות קיימת שונות גבוהה בין המח"מים השונים. בעוד שבקבוצת המח"מ הקצרה (2-1 שנים) הפער ביחס לקבוצת איגרות החוב המדורגות A עומד בממוצע על 0.16%, בקבוצת המח"מ הבינונית (5-2 שנים) הפער בין הקבוצות עומד על 1.8% לעומת 1.54% בסוף חודש ספטמבר.



עוד מציינים ברמקו אירועים מיוחדים בשוק האג"ח הקונצרני שהתרחשו לאחרונה:



1. הורדת דירוג לאגרות החוב של חברת החשמל: ב- 22 בנובמבר השנה הורידה מעלות את דירוג האשראי של חברת החשמל מ-AAA ל- AA+/Negative. הסיבות המרכזיות להורדת הדירוג הן אי בהירות בנוגע למתווה השינוי המבני הצפוי בחברה, שצפוי להשליך על מעמדן העסקי של חלק מהפעילויות וכן ההרעה שחלה בתקופה האחרונה בתוצאותיה הכספיות של החברה. כפועל יוצא מגריעת איגרות החוב של חברת החשמל מקבוצת ה-AAA, ירד ממוצע התשואות בקבוצה, היות שהתשואות על האג"ח של חברת החשמל עלו לפני הורדת הדירוג.



2. צמצום מועדון איגרות החוב עם תשואה הגבוהה מ-10%: כחלק מתהליך ירידת התשואות באיגרות החוב הקונצרניות בכלל והלא מדורגות בפרט, ירד מספר איגרות החוב בעלות תשואה הגבוהה מ-10% לאחת בלבד. החברה היחידה במועדון היא איגרת החוב של מועדון 365 הנסחרת בתשואה של 11.41%. מספר איגרות החוב שנסחרו בתשואה הגבוהה מ-10% עמד על 4 ו-5 בסוף חודש אוקטובר וספטמבר, בהתאמה. להערכת רמקו, הירידה בתשואות איגרות החוב בקבוצה זאת נובעת מירידה ברמת הסלקטיוויות של המשקיעים, יותר מאשר משיפור אמיתי בחוסנן הפיננסי של הפירמות.



3. אפיק הירדן אג"ח 2: ב-26 לאוקטובר הודיעה חברת מעלות על מתן דירוג סופי של (-AA) לאיגרות חוב (סדרה א'). חשוב לציין שהדירוג מתייחס לסדרה זאת בלבד, היות שכספי ההנפקה הועברו לחברה ייחודית ("SPC"). למרות האמור לעיל, ניתן לראות שההודעה אודות דירוג סדרה א' השפיעה גם על איגרות החוב שאינן מדורגות (אג"ח 2) שתשואתן ירדה מ-7.32% ל-6.56% ומחירן עלה ב-3.1%.



4. פאנאגניה אג"ח 1: בחודש נובמבר פרסמה פאנאגניה מספר הודעות חיוביות שתרמו לעליה של 5.4% בשער איגרת החוב של החברה ולירידה של 1.25% בתשואה לפדיון, מ-9.45% ל-8.20%. באמצע החודש פורסמה הידיעה אודות זכייה במכרז לרכישת קרקע באיזור השרון לפארק טכנולוגי, שהיקף המכירות בו צפוי להסתכם בכ-300 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully