וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בשארה לח"כ ארדן: "לך תזדיין, יא חתיכת זבל"

גדעון אלון

5.12.2006 / 18:08

ח"כ בשארה אמר הדברים לאחר ששמע בטעות את ח"כ ארדן מקלל אותו קללה דומה, כשלמעשה אמר לו - לך תכהן בממשלת סוריה



בתום דיון סוער, במהלכו הושמעו התבטאויות קשות וקללות, הסירה היום (שלישי) ועדת חוקה חוק ומשפט מסדר היום הצעת חוק של ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל), המציעה כי הכנסת תוכל לסלק משורותיה חבר כנסת שהסית לגזענות, שלל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, או הביע תמיכה במאבק מזויין של מדינת אויב או של ארגון טרור. בעד אישורה של הצעת החוק הצביעו חמישה חברי כנסת מסיעות הימין (ליכוד, האיחוד הלאומי-מפד"ל) ונגד אישורה הצביעו 11 חברי כנסת נציגי סיעות קדימה, העבודה, מרצ והמפלגות הערביות.

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), מתומכי הצעת החוק, הגדיר את ממשלת סוריה כממשלת היטלר וקרא לעברו של ח"כ עזמי בשארה (בל"ד): "לך תכהן אצלם". בשארה, שכנראה לא שמע בבירור מחמת הצעקות הרמות שהיו בדיון, השיב לו "לך תזדיין אתה, יא חתיכת זבל".

יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), לא הבליג על התבטאותו של ח"כ בשארה והרחיק אותו מהדיון. ח"כ בשארה אמר לאחד הדיון כי ייחס משמעות אחרת לדבריו של ח"כ ארדן. הוא הביע צער על כך שבסערת רוחות הוא השתמש בביטויים שהוא מסתייג מהשימוש בהם.

יוזם הצעת החוק, ח"כ אורלב, ניסה עד לרגע האחרון לשכנע את בן-ששון לדחות את ההצבעה למועד אחר כדי לאפשר ביצוע שינויים בנוסח החוק, אולם בן-ששון דחה את ההצעה וטען כי "זהו תרגיל פרלמנטרי". הוא סיפר כי בשבועיים האחרונים ניסה לשכנע את אורלב להכניס שינויים בנוסח הצעת החוק כדי למתן את הניסוח, אולם בקשתו נדחתה. ח"כ אורלב אמר כי "האג'נדה האישית של בן-ששון העבירה אותו על דעתו וגרמה לו לחטוף הצבעה".



סערה גם בדיון על התבטאויות ראש העיר רמלה



שעות ספורות קודם לכן פרצה סערת רוחות גם בישיבת ועדת הכנסת שדנה בדרישתם של שמונה חברי כנסת לקיים דיון דחוף במליאת הכנסת בעניין התבטאויותיו של ראש העיר רמלה, יואל לביא. חברי הכנסת דב חנין ומוחמד ברכה (חד"ש) ונדיה חילו (עבודה), עירערו על החלטת נשיאות הכנסת שלא לאשר את דחיפות ההצעות לסדר היום.

ואולם, עד מהרה גלש הדיון לתגובות על דבריו ראש העיר רמלה, שנאמרו בראיון למקומון ברמלה. ח"כ נסים זאב (ש"ס) שאל "מה הוא אמר?", ויו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ יורם מרציאנו, ציטט מדבריו של לביא בראיון למקומון "מוחמד או אחמד מזדיין בתחת". ח"כ זאב נדהם מדבריו של מרציאנו. "איך אתה אומר דברים כאלה בכנסת? אל תאמר את זה בקול רם. תכתוב זאת על נייר. זה לא שוק פה".

בתגובה התפרץ לעברו מרציאנו בצעקות. "זה מה שמקומם אותך? שחוזרים על דברי לביא? אתה צריך לגנות את הדברים". ח"כ זאב הגיב: "זה ניבול פה. פשוט ביזיון לדון בנושא הזה בכנסת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully