וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות רשמו יום נוסף של עליות; פרנקפורט ופאריס עלו ב-1.2%

TheMarker

5.12.2006 / 19:59

מגזר הנפט הוביל העליות; ענקית הבנקאות HSBC השלימה נפילה של 10% בחודש; אליטליה קפצה ב-7%



בורסת אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות. מגזר האנרגיה הובילו את העליות על רקע עליית מחיר הנפט. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.6%; בורסות פרנקפורט ופאריס עלו ב-1.2%. המגמה החיובית בוול סטריט, אשר נרשמה בעקבות נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, תרמה אף היא לעליות באירופה.



מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב עלה במפתיע בנובמבר, זה החודש השני ברציפות. המדד של מכון ISM עלה בחודש שעבר לרמה של 58.9 - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי - לעומת רמה של 57.1 באוקטובר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 55.5.



מגזר האנרגיה הוביל את העליות באירופה לאחר שמחיר הנפט הגולמי חצה מוקדם יותר היום את רף 63 הדולר לחבית. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.9%; רויאל דאץ'-של, השנייה בגודלה ביבשת, הוסיפה 1.6%. טוטאל הצרפתית, חברת הנפט השלישית בגודלה באירופה, עלתה ב-2%.



ענקית הסלולר הבריטית וודאפון עלתה ב-2.4%, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה", הודות לקיצוץ הוצאות החברה וצמיחה בפעילותה בשווקים מתעוררים.



קרפון וורהאוס (סימול CPW.L) הבריטית, קמעונאית הטלפונים הסלולרים הגדולה באירופה, זינקה ב-7.7%, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' העריך כי החברה צפויה לחדש את שיתוף הפעולה בינה לבין וודאפון, אשר הופסק בחודש שעבר.



רויאל פיליפס אלקטרוניקס ההולנדית נסגרה בירידה קלה של 0.1%. במהלך המסחר ירדה בשיעור חד יותר, לאחר שהחברה הורידה את תחזית שולי הרווח הגולמי השנתית של חטיבת מוצרי האלקטרוניקה שלה - חטיבתה הגדולה ביותר - מרמה של 4.5% ל-4%.



HSBC הבריטי, הבנק השלישי בגודלו בעולם במונחי שווי שוק, דיווח על האטה בצמיחת בהכנסותיו ברבעון השלישי, על רקע גידול בהיקף החובות הבעייתיים בארה"ב. מניית HSBC ירדה ב-1.5%, והשלימה בכך נפילה של כ-10% בחודש שחלף מאז שהבנק חשף לראשונה את הגידול בחובות בעייתיים בארה"ב.



חברת התעופה אליטליה זינקה ב-7%, לאחר שממשלת איטליה הודיעה על כוונתה למכור נתח של 30% בחברה.



טסקו, הקמעונית הגדולה בבריטניה, ירדה ב-1%, על אף שדיווחה על עלייה של 9.6% בהכנסותיה ממכירות ברבעון השלישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully