וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ במכללות להוראה יצומצם ב-16 מיליון שקל

אור קשתי

5.12.2006 / 20:14

שרת החינוך תמיר החליטה לבטל הקיצוץ הרוחבי שצומצם ל-22 מיליון שקל



הקיצוץ המתוכנן בתקציב המכללות להכשרת מורים יקטן בכ-16 מיליון שקלים - כך הודיעה היום (שלישי) שרת החינוך, יולי תמיר. עם זאת, פורום המכללות לחינוך מתכוון להמשיך במאבקו. "איננו יכולים לספוג קיצוץ נוסף, קטן כגדול, בתקציב המכללות, וניאבק עד לביטולו המוחלט של הקיצוץ", אמר יו"ר הפורום, פרופ' שלמה בק. היום הפגינו בכניסה לירושלים כ-100 סטודנטים ממכללות שונות נגד הקיצוץ.



על פי תוכניות משרד החינוך, הסתכם הקיצוץ בתקציבי המכללות להוראה על כ-38 מיליון שקלים, מתוכם כ-16 מיליון שקלים שנבעו מקיצוץ רוחבי, בכלל יחידות המשרד. על פי החלטת השרה תמיר, חלק זה בקיצוץ יבוטל, כך שכעת עומד הקיצוץ על כ-22 מיליון שקלים.



בדיון היום בוועדת החינוך של הכנסת, אמר פרופ' שלמה בק כי "החלטתה של שרת החינוך היא צעד חשוב, אך איננו מספק. יצאנו למאבק לא בכדי למצוא פשרה, אלא על מנת להביא לביטול מוחלט של הקיצוץ. איננו יכולים לספוג קיצוץ נוסף, ואין זה משנה מה גודלו. כל החלטה שפירושה העמקת הקיצוץ עלולה להביא לקריסת המכללות האקדמיות".



לדברי ראש "מכללת לוינסקי", פרופ' מרים מבורך, "סגרנו את החוגים לגיאוגרפיה, ליהדות, להיסטוריה ולתקשורת, ופיטרתי 150 מתוך 500 חברי סגל. אני מאשימה את עצמנו ששתקנו יותר מדי זמן. התנהלנו בנימוס אקדמי, ומסתבר שזו היתה טעות, כי עכשיו אנחנו בסכנת סגירה". יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימ"ד), אמר כי "הצלחנו לעצור את הקיצוץ ולהעמידו על 22 מליון שקלים. עכשיו יש לפעול להחזרת חלק מהפגיעה שכבר נעשתה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully