וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתאושש משפל של 20 חודשים מול היורו בעקבות התרחבות מפתיעה בפעילות מגזר השירותים בארה"ב

TheMarker

5.12.2006 / 21:53

המטבע האמריקאי מתאושש משפל של 4 חודשים מול הין



הדולר מתחזק לראשונה זה ארבעה ימים מול המטבעות העיקרים, ומתאושש משפל של 20 חודשים מול היורו ושפל של ארבעה חודשים מול הין בעקבות התחזקות מפתיעה בפעילות במגזר השירותים בארה"ב בחודש שעבר. זאת, לאחר שהשיפור בפעילות מגזר השירותים, זה החודש השני ברציפות, צינן את ההערכות כי הבנק הפדרלי עשוי להתחיל להוריד את הריבית בארה"ב לנוכח סימנים להאטה בפעילות בכלכלה הגדולה בעולם.



הדולר מוסיף 0.1% מול היורו לשער של 1.3327 דולר ליורו לאחר שאתמול כבר נסחר מול המטבע האירופי בשער של 1.3367 דולר - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2005. מול הין היפאני נחלש הדולר כעת ב-0.4% לרמה של 114.84 ין לדולר לאחר שמוקדם יותר היום, כבר נסחר בשער של 114.44 ין - רמתו הנמוכה ביותר של הדולר מול המטבע היפאני מאז 7 באוגוסט. מול הליש"ט מתחזק הדולר ב-0.4% לרמה של 1.9737 דולר לליש"ט; מול הפרנק השווייצי מתאושש הדולר ב-0.2% לשער של 1.1913 פרנק לדולר.



מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב עלה במפתיע בנובמבר, זה החודש השני ברציפות, מסר היום מכון המחקר ISM. המדד עלה בחודש שעבר לרמה של 58.9 - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי - לעומת רמה של 57.1 באוקטובר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 55.5.



החוזים על הריבית הפדרלית (Fed Funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 14% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית פעמיים, בשיעור של 0.25%, לרמה של 4.75%, בפגישותיו בחודשים מארס ומאי. זאת, לעומת הסתברות של 30% שהעניקו לכך החוזים ביום שישי. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בארבעה החודשים האחרונים, ברמה של 5.25%, לאחר סדרה של 17 העלאות ריבית בנות 0.25%.



החדשות המעודדות לגבי מגזר השירותים שפורסמו היום בארה"ב, באו לאחר שבשבוע שעבר דיווח מכון ISM על התכווצות ראשונה זה יותר משלוש שנים, בפעילות מגזר הייצור בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור ירד בחודש שעבר לרמה של 49.5, לעומת 51.2 באוקטובר. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות של הפעילות במגזר, בעוד שקריאה הנמוכה מרמה זו מצביעה על צמצום הפעילות.



עם זאת, התחזקות הדולר היום היתה מוגבלת לאחר שמשרד העבודה האמריקאי מסר מוקדם יותר היום, כי עלות העבודה בארה"ב גדלה ברבעון השלישי ב-2.3% - פחות מהערכות מוקדמות לגידול של 3.8%. כמו כן, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי כי הזמנות מבתי חרושת בארה"ב צנחו בחודש אוקטובר ב-4.7% - הנפילה החדה ביותר מאז חודש יולי 2000. הירידה היתה חדה מתחזית הכלכלנים שצפו נפילה של 4% בהזמנות. עם זאת, בניכוי הזמנות בתחום התחבורה, נרשמה באוקטובר ירידה של 0.8% בלבד בהזמנות.



התחזקות הין היום לשיא של ארבעה חודשים מול הדולר נרשמה ללאחר שבכיר בבנק המרכזי של יפאן אמר בסוף השבוע כי נתונים מקרו כלכליים חלשים ביפאן לא ימנעו מהבנק המרכזי להעלות את הריבית במדינה. הבנק המרכזי של יפאן עשוי לשנות את מדיניות ההרחבה המוניטרית שלו כבר באפריל 2005, אמר אטסושי מיזונו. לדבריו, מדיניות ההרחבה השיגה את יעדה - מניעת דפלציה והשלטת יציבות במערכת הפיננסית.



לדברי מיזונו, המגזר העסקי ביפאן מתחזק והכלכלה צפויה להתאושש ב-2005. להערכתו, הריבית לטווח הארוך תעלה ליותר מ-2% באמצע 2005, ומדד הניקיי יחצה את רף 13 אלף הנקודות עד סוף יוני 2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully