וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשביתה נוספת במשק בשל אי התקדמות במשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות

חיים ביאור

5.12.2006 / 22:01

אם לא תחול התקדמות בשיחות, שופטי בית הדין הארצי לעבודה יחליטו ביום חמישי אם להתיר להסתדרות לשוב ולקיים שביתה



אין התקדמות בדיונים בין נציגי ההסתדרות לבין נציגי משרדי האוצר והפנים על גיבוש פתרון לחובות השכר של עשרות רשויות מקומיות לעובדיהן. בעקבות זאת, תדון ההסתדרות יחד עם ועדי העובדים באפשרות לקיים בקרוב שביתה נוספת, במחאה על הלנת השכר.



אתמול נפגשו בירושלים ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, סגן הממונה על התקציבים באוצר שאול צמח ומשפטני משרד הפנים, בניסיון להחליט על לוח זמנים להעברת ההפרשות עבור העובדים לקופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות. ואולם הצדדים לא הגיעו לסיכום.



הפגישה התקיימה בהתאם להוראת בית הדין הארצי לעבודה שהתקבלה ביום חמישי שעבר, ולפיה על הצדדים להיכנס למו"מ מהיר במטרה לסכם על מתווה לתשלום השכר המעוכב וההפרשות לקופות ולקרנות. באותה החלטה קבע בית הדין שההסתדרות לא תמשיך בשביתה במשק. עוד החליט בית הדין כי ב-6 בחודש (מחר) ידווחו לו נציגי הממשלה וההסתדרות על התקדמות המו"מ ביניהם וב-7 בחודש הם יופיעו בפני בית הדין.



שופטי בית הדין הארצי, בראשות סטיב אדלר, יחליטו מחרתיים, בעקבות הדיווח שיקבלו מחר, אם להתיר להסתדרות לשוב ולקיים שביתה או להורות לצדדים להמשיך בדיונים ביניהם, במאמץ לגבש פתרון.



עד כה עסק המו"מ בין נציגי משרדי האוצר והפנים ונציגי ההסתדרות רק בעניין ההפרשות לקופות ולקרנות, אך לא בסוגיה השנייה, שהיא "בוערת" יותר: תשלום השכר המעוכב לעשרות אלפי עובדים.



ממסמך של האוצר עולה, שהרשות המקומית שבה העיכוב בתשלום השכר לעובדים הוא הממושך ביותר - 11 חודשים - היא עראבה. אחריה באקה-ג'ת - תשעה חודשים ולאחריה ירכא - שמונה חודשים. בדבוריה ובטייבה השכר מעוכב שבעה חודשים, בעוד שביסוד המעלה העיכוב נמשך שישה חודשים.



יתר הרשויות המעכבות את תשלום השכר לעובדיהן בין חודש לחמישה וחצי חודשים: חורפיש, כפר יאסיף, כפר מנדא, ראמה, כפר כנא, טבה זנגריה, ג'וליס, זמר, קלנסוואה, ערערה, דלית אל כרמל-עוספיא, זרזיר, טורעאן, ג'ייסר אל זרקא, נחף, ריינא, עילבון, אבו סנאן, איכסל, איעבלין, בית שאן, ג'דידא-מכר, חצור, טמרה, טירה, מעיליא, נצרת, שעב, מג'אר, אופקים, קרית גת ורהט.



ח"כ וואסל טאהא (בל"ד) הגיש היום הצעת חוק המגינה על עובדים מפני הלנת שכר על ידי הטלת אחריות פלילית ואזרחית על גופים האחראים להלנת שכר, בהם רשויות מקומיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully