וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה נסוגה מרמות השיא בשל המלצת "תשואת חסר"

טל לוי

6.12.2006 / 17:36

הפועלים איבדה 1.5%. אורמת זינקה ב-3%. גזית גלוב הוסיפה 3.3%. בזק התממשה ב-2.4% לאחר הורדת המלצה

בורסת תל אביב, שפתחה את יום המסחר שוב ברמות שיא, עברה לירידות בשעות הצהריים. הסיבה לירידות - המלצת "תשואת חסר" שהוציאו אתמול בענקית ההשקעות סיטיגרופ. בבנק ההשקעות מאוכזבים מתוצאות הבנקים לרבעון השלישי ומציינים כי "האכזבה מדו"חותיהם של הבנקים ברבעון השלישי מעידה על כך שהצמיחה הנאה במשק אינה מיטיבה עם סקטורים מרכזיים בשוק המניות כפי שציפינו".

בסיכום היום נסוג מדד המעו"ף ב-0.6% ל-932 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.5% ל-939 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.22 מיליון שקל.

הבורסה, אשר סובבת תקופה לא מבוטלת סביב רמות שיא, כאשר הרוח הגבית לעליות מגיעה מהמגמה החיובית בבורסות העולם, שממשיכות גם הן לרשום עליות. כך למשל, מדד S&P 500 - הכולל בתוכו את 500 החברות הגדולות בארה"ב - רשם אתמול שיא של יותר משש שנים, לאחר שהוסיף 0.4% בוול סטריט.

גם במזרח נרשמה מגמה חיובית, כאשר הבורסות בשווקים המתעוררים עלו אתמול לשיא של כל הזמנים על רקע נהירת המשקיעים לשווקים אלה, לנוכח הצמיחה הכלכלית המהירה הנרשמת בהם, גאות בביקוש לסחורות וציפיות להורדת הריבית בארה"ב. מדד מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשיונל (MSCI) לשווקים המתעוררים עלה ב-1.2% ושבר את השיא שרשם ב-8 במאי השנה.

טבע, שצוינה בדו"ח של סיטיגרופ כמי שיכולה עוד לטפס מעלה, הוסיפה 0.5%.

מניות הבנקים הגדולים - מקור האכזבה העיקרי של סיטיגרופ - איבדו כצפוי גובה: הפועלים נפלה ב-1.5% במחזור הגבוה ביותר בשוק, בעוד מניית לאומי נחלשה ב-1.1%.

אפריקה ישראל איבדה 0.5% על אף שהעלתה לאתר הבורסה את המצגת אותה היא מעבירה במסגרת כנס האנליסטים שהיא עורכת בימים אלה במוסקווה. מהמצגת עולה כי אפריקה ישראל פועלת במוסקווה באמצעות חברה בת (המוחזקת 88%), אשר מועמדת להנפקה.

מכתשים אגן, שבשליטת אי.די.בי, הוסיפה 0.3%, על אף שהוציאה הבוקר אזהרת רווח שנייה ברציפות לרבעון הרביעי של 2006. פסק בוררות מחייב חברה בת של מכתשים אגן בארצות הברית, לשלם לחברה רב-לאומית מתחרה סכום הנע בין 9 ל-10 מיליון דולר. הנהלת החברה מעריכה כי לפסק הבוררות, במידה שלא יחול בו שינוי מהותי, תהיה השפעה מהותית על תוצאות הרבעון הרביעי של החברה.

חברת הנדל"ן גזית גלוב מוסיפה 3.3%. גזית התקדמה עוד צעד לקראת רכישת השליטה בחברת הנדל"ן המניב האמריקאית The Mills, לאחר שהגישה יחד עם החברה האמריקאית רשימה מוסכמת של ארבעה דירקטורים. רכישת מילס, שמחזיקה ב-39 מרכזים מסחריים סגורים על שטח של 4.3 מיליון מ"ר, תכפיל את היקף הנכסים המנוהלים על ידי גזית גלוב.

אורמת ממשיכה ליהנות ממונטום חיובי, הוסיפה 3% והשלימה עלייה של 11% בחודש האחרון. בעלת השליטה באורמת, דיטה ברוניצקי, הבטיחה בכנס המשקיעים של TheMarker ומגדל שוקי הון, צמיחה כוללת של 18% עד 2008.

בזק, שהוסיפה 10% בחודש האחרון, התממשה ב-2.4%. בנק ההשקעות דויטשה בנק הוריד הבוקר את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק". בזק הודיעה שלשום כי חתמה על הסכם פרישה עם 975 עובדים - הסכם הנחשב למפתח לשיפור בתוצאות החברה. תוכנית הפרישה צפויה לעלות כ-450 מיליון שקל, או 330 מיליון שקל לאחר מס. מניית בזק, שעלתה בכ-30% מאז תחילת ספטמבר, עקפה את מחיר היעד שקבעו בדויטשה לבזק (6.4 שקלים) ועל כן מורידים שם את ההמלצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully