וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק בוררות בארה"ב מסבך את מכתשים באזהרת רווח נוספת

נתן שבע

6.12.2006 / 9:31

עשויה לשלם בין 10-9 מ' דולר לחברה מתחרה. מעריכה כי להחלטה תהיה השפעה מהותית על דו"חות הרבעון הרביעי

פסק בוררות בארה"ב כנגד מכתשים אגן שבשליטת כור מקבוצת אי.די.בי, מסבך את החברה באזהרת רווח שנייה ברציפות לרבעון הרביעי. פסק בוררות מחייב חברה בת של מכתשים אגן בארצות הברית, לשלם לחברה רב-לאומית מתחרה סכום הנע בין 9 ל-10 מליון דולר. הנהלת החברה מעריכה כי לפסק הבוררות, במידה שלא יחול בו שינוי מהותי, תהיה השפעה מהותית על תוצאות הרבעון הרביעי של החברה.

הבוררות נערכה בהתאם לחוק האמריקאי, לפיו חברה רשאית להשתמש במחקרים שערכה חברה אחרת לצורך קבלת רישוי למוצר של החברה המשתמשת ובדרך זו לחסוך את עלות ביצוע המחקרים בעצמה. הסכום שעל החברה המשתמשת לשלם לבעלת המחקרים עבור השימוש במחקריה, נקבע בהליך של בוררות חובה בין שתי החברות.

טיוטת פסק הבוררות סובבת סביב מחקרים של החברה המתחרה לצורך קבלת רישוי בארצות הברית למוצר הנקרא פנדימטלין, שמסייע בקטילתם של נבטים צעירים ובמניעת נביטתם של עשבים נוספים. מכתשים לא מוכרת את המוצר היום. החברה הבת והחברה המתחרה רשאיות להגיש לבוררים בתוך 10 ימים את השגותיהן על טיוטת פסק הבוררים, ולאחר מכן יתנו הבוררים את פסק הבוררות הסופי. הפסיקה הסופית צפויה להינתן בתוך חודש.

מכתשים ממשיכה להזהיר כי מכיוון שאין היא מוכרת היום את המוצר, היא מעריכה כי לפסק הבוררות הסופי תהיה השפעה מהותית על תוצאות הרבעון הרביעי.

פסק הבוררות מהווה כמעט חצי מהרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי. עסקיה של החברה סובלים בשנה האחרונה מחולשה שמלווה את כל התעשייה הפועלת בייצור מוצרים גנרים להגנת צומח. את הרבעון השלישי שלווה באזהרת רווח, סיימה מכתשים עם נפילה של כמעט 50% ל 24 מיליון דולר. הכנסותיה עלו קלות ל-407 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully