וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו עלתה ב-0.7% לאחר דיווח על שיא צפוי בחלוקת הדיווידנדים; שנחאי צנחה לאחר 5 ימי עלייה

מיכל רמתי

6.12.2006 / 9:22

סיאול ירדה ב-0.5% על רקע החששות מפגיעת חולשת הדולר במגזר היצוא



מגמה מעורבת נרשמה היום בשווקים האסייתיים על רקע השפעות שונות. טוקיו עלתה ב-0.7% על רקע דיווח על רמת שיא של חלוקת דיווידנדים בקרב החברות היפאניות. סיאול ירדה ב-0.5% על רקע חששות כי התחזקות הוון הדרום קוריאני מול הדולר תפגע במגזר היצוא המוביל במדינה. בסין נרשמות ירידות חדות, לאחר עלייה של 9% ב-5 ימים - שנחאי יורדת ב-1.7%. עם זאת, הונג קונג, בה נסחרות חברות סיניות גדולות רבות, עולה ב-1.8%. בורסת אוסטרליה, שמושפעת רבות על ידי מגזר הסחורות והמתכות, עלתה ב-0.8% על רקע עליית מחירי המתכות.



אתמול עלה מדד המתכות בבורסת לונדון, הכולל את הנחושת והאבץ בין היתר, ב-1.7%. מחיר הנחושת עלה ב-2.5% בלונדון, וגם הניקל, העופרת והאלומיניום רשמו שיאים תקופתיים. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-1.5% באוסטרליה. ריו טינטו, החברה השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-2%.



בטוקיו נרשמו עליות לאחר שהעיתון "ניהון קייזיי" דיווח כי חברות יפאניות מתכוונות לחלק רמת שיא של דיווידנדים בשנת הכספים שתסתיים במארס 2007. טוקיו אלקטריק פאואר, חברת החשמל הגדולה באסיה, לה תשואת דיווידנד של 1.61%, עלתה ב-1.9%. מצושיטה אלקטריק, יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.3%.



סמסונג אלקטרוניקס, היצואנית הגדולה בדרום קוריאה, ירדה ב-0.5% על רקע היחלשות הדולר. הוון הדרום קוריאני מתחזק ב-0.8% לרמה של 916.4 וון לדולר, וצפוי להיסגר היום ברמתו הגבוהה ביותר מול המטבע האמריקאי מאז אוקטובר 1997. יצרנית המכוניות הדרום קוריאנית יונדאי נחלשה ב-2.5%.



> כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully