וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': יש להחיל תקופת צינון על סגן הממונה על התקציבים - העובר להתאחדות הקבלנים

צבי זרחיה

6.12.2006 / 9:44

יוסי גורדון יפרוש מתפקידו בסוף החודש וימונה בתחילת ינואר 2007 למנכ"ל התאחדות הקבלנים



חברת ועדת הכספים ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) תובעת להחיל תקופת צינון של שנה לפחות על סגן הממונה על התקציבים באוצר, יוסי גורדון, שיפרוש בסוף החודש מתפקידו. גורדון ימונה בתחילת ינואר 2007 למנכ"ל התאחדות הקבלנים. גורדון משמש סגן הממונה על התקציבים לענייני מאקרו והיה מופקד על תקציב משרד הבינוי והשיכון וחבר במינהל מקרקעי ישראל. לפני שקיבל את המינוי, פנה גורדון למשרדי האוצר והמשפטים וקיבל פטור מתקופת צינון.



במכתב ששלחה אתמול לשר האוצר, מבקר המדינה, נציב שירות המדינה ומנכ"ל האוצר, כתבה יחימוביץ: "אני מבינה שמשרד המשפטים ביסס את ההחלטה על כך שגורדון לא עסק בענייני התאחדות הקבלנים בתפקידו באוצר. ואולם לא ברור כיצד הדבר מתיישב עם העובדה שהוא היה אחראי גם על תקציב משרד השיכון. הוא גם חבר במועצת מקרקעי ישראל וידוע כי עסק ביישום דו"ח גדיש ובתחומים שונים כמו ייעוד קרקעות חקלאיות, מענקי בנייה וחוק התכנון והבנייה. על פניו נראה אפוא כי לגורדון היתה נגיעה ישירה לתחומים המשיקים באופן ישיר לתחומי הפעילות של התאחדות הקבלנים. הוא גם היה שותף ביישום מדיניות האוצר בכל הנוגע לשוק הדיור, שהיתה לה מטבע הדברים השפעה ניכרת על התאחדות הקבלנים". לדברי יחימוביץ, בלתי סביר שעניין כמו משרה בשירות הציבור יעבור לעבוד עבור גוף שהושפע באופן ישיר ומכריע מהחלטותיו ומפעולותיו, מבלי שנדרש לכל הפחות לעבור את תקופת הצינון הקבועה בחוק.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מינויו של גורדון למנכ"ל התאחדות התעשיינים נבדק ואושר על ידי היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה רון דול ועל ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מייק בלאס. לפי חוות הדעת המשפטית של דול ובלאס, לא חלות בנסיבות המקרה הוראות חוק הצינון. לפיכך, אין כל מניעה במינויו של גורדון לתפקיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully