וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד טמיר: ענף הפרסום עומד לעבור רעידת אדמה

גלי ברגר

6.12.2006 / 12:21

רעידת אדמה שהתכוון אליה יו"ר טמיר כהן היא ירידת כוחם של אמצעי המדיה המסורתיים ועלייה של כלי פרסום אחרים

"אנחנו עומדים לעבור רעידת אדמה 8.5 בסולם ריכטר בתחום הפרסום והשיווק" - כך אמר דוד טמיר, יו"ר משרד הפרסום טמיר כהן JWT ישראל, בהרצאה בפני מנהלי הקניונים במסגרת ועידת הקניונים, המתקיימת במלון הנסיכה באילת.

אותה רעידת אדמה שהתכוון אליה טמיר היא ירידת כוחם של אמצעי המדיה המסורתיים ועלייה של כלי פרסום אחרים, והאינטרנט בראשם. "מחקרים מעריכים שההכנסות מפרסום בכלי הנישה ובתקשורת הבידורית יגדלו ב-13.5% בשנה בשבע השנים הקרובות, בעוד הברודקאסט יגדל רק ב-3%. הגידול בהוצאה לאינטרנט הוא פי 20 מהגידול בכלל השוק - 62% בשנה האחרונה", אמר טמיר.

לדבריו של טמיר, תפוצת העיתונים יורדת וכך גם הצפייה בשידורי הטלוויזיה בפריים טיים, ולכן על המפרסמים להשקיע בשיווק בערוצים נוספים.

טמיר הסביר כי התפיסה של צרכן אחד עברה מן העולם: "השיווק ההמוני מת. החברה הופכת להיות יותר פלורליסטית, אין יותר צרכן אחד. צרכנים מעוניינים להגדיר את עצמם כשייכים לקבוצות ייחודיות להם בתחומי עניין וסגנון חיים. הסגמנטים הצרכניים לא מוגדרים על פי דמוגרפיה אלא על פי ניואנסים התנהגותיים והעדפות מוצרים".

טמיר נתן כדוגמה את חברת הארלי דייווידסון, אשר הצליחה ליצור קבוצות שיוצאות לטיולים על גבי אופנועיה באריזונה, ומתכנסות יחד בשל תחושת החופש וסגנון החיים, ולא בשל טיבו של המוצר.

עוד אמר טמיר כי החברות צריכות לדבר בקול אחיד, ולהעביר את אותו מסר בכל ערוצי השיווק, וכי על חברות להשקיע במוצר משך שנה לפחות. "4,500 מוצרים חדשים הושקו השנה, אך מרביתם לא ישרדו, מכיוון שהמשווקים זורקים אותם לשוק ולא משקיעים בהם. אי אפשר להעלות מוצר בקמפיין של שלושה חודשים ולחשוב שכך יצליחו להחדיר אותו. צריך להמשיך להשקיע בשיווק שלו. סיכויי ההצלחה של מוצר חדש שמשקיעים בו גם אחרי שנת השקעה - עולים דרמטית", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully