וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרני החלב הגישו מסמך עקרונות למשקיעים שהביעו נכונות לשיתוף פעולה ברכישת תנובה

עמירם כהן

6.12.2006 / 16:33

המשקיעים הם אפריקה ישראל, מאיר שמיר, אייפקס ומוטי זיסר



הצוות המשותף ליצרני החלב ולראשי האירגונים הכלכליים האזוריים של הקיבוצים הציג אתמול מסמך עקרונות ל-4 משקיעים שהביעו נכונות לשיתוף פעולה ברכישת תנובה. מבין שבעה משקיעים שהתנהלו איתם מגעים ראשוניים, החליטו היצרנים להמשיך את המו"מ עם אפריקה ישראל, מאיר שמיר, אייפקס ומוטי זיסר. מסמך העקרונות הוכן בידי רוה"ח קסלמן וקסלמן ומשרד עוה"ד ארדיניסט בן נתן, בשיתוף צוות המו"מ של יצרני החלב שבראשו המנכ"ל לשעבר של התאחדות מגדלי בקר, יוסי מלול.



להלן עיקרי המסמך:



1. המשקיע לא יקבל שליטה בתנובה. האגודה (תנובה היא אגודה שיתופית) תנוהל במשותף על ידי קבוצת יצרני החלב (50%) והמשקיע (50%).



2. יישמר תיכנון משק החלב; ייצור החלב ימשיך להתנהל על פי משטר של מכסות יצור; הנוסחה לתמורה שמקבלים היצרנים (מחיר המטרה) תישמר, ולא תהיה חשופה לתנודות מחירי החלב ומוצריו בשוק.



3. בעלי מניות בתנובה, שלא ימכרו את מניותיהם למשקיע, יקבלו אופציית PUT (אופציה למכור את אחזקותיהם בכל עת במחיר העסקה גם לאחר חתימתה). המשקיע ירכוש את המניות מבעליהן לפי תג המחיר שנקבע לתנובה בעיסקת אייפקס - 1.025 מיליארד דולר.



4. תנובה תמשיך להתקיים גם להבא כקואופרטיב (אגודה שיתופית) ולא תהפוך לחברה בע"מ עם אופציה להפרטה.



5. לא תהיה פגיעה בהון העצמי של תנובה.



בכיר בקבוצת יצרני החלב אמר ל-TheMarker, כי העקרון שהוביל את היצרנים בניסוח נייר העקרונות הוא, שהמשקיע/שותף לא יוכל לרכוש יותר מ-50% מהמניות בתנובה, וכי הדבר הובהר לכל המשקיעים שאיתם נוהל מו"מ. עוד אמר הבכיר, כי במהלך הבדיקות שערכו יצרני החלב כדי לבחון את ההיתכנות להגשת הצעה אלטרנטיווית להצעת הנהלת תנובה, התברר כי יש בתנובה בעלי מניות רבים, שאינם יצרני חלב, המוכנים לשתף פעולה עם היצרנים: "להערכתנו, הקבוצה שנקים תוכל להגיע לאחזקה של 50% בלא שניאלץ להשקיע סכומים גדולים לרכישת מניות", כדבריו.



עוד אמר המקור: "תג המחיר לתנובה כבר נקבע (בהסכם עם אייפקס) והמחיר הזה הוא רפרנס מבחינתנו, ולהערכתנו לא נוכל לרדת ממנו. אני משוכנע שנצליח לעשות מהפך ולהשאיר את תנובה כקואופרטיב של יצרני חלב ושל חקלאים אחרים, תוך שיתוף עם משקיע חיצוני, שיתרום לפיתוח החברה וייהנה מתשואה נאותה. קיבלנו פידבק מצוין מחברים רבים בקיבוצים ובמושבים, שטוענים כי ישתפו איתנו פעולה על מנת להשאיר בידיהם את השליטה בנכס הכלכלי המרכזי של ההתיישבות, ולא יאפשרו לבעל הון כזה או אחר להשתלט עליו. אין לי ספק שבאסיפת בעלי המניות נציג הצעה אלטרנטיווית, ואני מאמין שהיא תתקבל, מפני שאחרת לא יהיה ייצור חלב בישראל".



ל-TheMarker נודע, כי חמישה מבין עשרת ראשי התאגידים הכלכליים האזוריים של הקיבוצים והמושבים השיתופיים ניאותו לשתף פעולה עם יצרני החלב בגיבוש הצעה אלטרנטיווית. עדיין לא ברור האם התאגידים יהוו חלק מקבוצת יצרני החלב, או רק יעמידו להם מימון לרכישת המניות כדי להשיג אחזקה של 50%. יצויין כי שיתוף הפעולה עם יצרני החלב עדיין מחייב את אישור הדירקטוריונים של התאגידים הללו.



בקבוצת יצרני החלב העריכו אתמול כי במהלך השבועות הקרובים יצטרפו אליהם אירגונים אזוריים נוספים. קבוצת יצרני החלב מהווה כ-30% מבעלי המניות בתנובה. על מנת להגיע לאחזקה של 50%, עליה לגייס כ-200 מיליון דולר. הסכום שיגוייס בסופו של דבר ייקבע לאחר שיתברר מהו שיעור בעלי המניות, שאינם יצרני חלב, ושאינם מעוניינים למכור את אחזקותיהם בתנובה. המימון שידרש יגוייס באמצעות מישכון המניות.



ל-TheMarker נודע, כי קבוצת יצרני החלב מתכוונת להגדיל את האטרקטיוויות של המשך אחזקת מניות תנובה, בהבטחה לפעול לגדלת הדיווידנד. כיום משלמת תנובה לבעלי המניות, כ-620 קיבוצים ומושבים, דיווידנד שנתי של כ-50 מיליון שקל. להערכת יצרני החלב, הבטחת דיווידנד משמעותי יותר תאפשר להשאיר בתנובה בעלי מניות רבים יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully