וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארטנר: שוק האחסון העולמי גדל ביותר מ-7% אך היקף מכירות האחסון של HP צנח משמעותית

רפאל פוגל

6.12.2006 / 17:28

ספקית האחסון הגדולה בעולם היא EMC ואחריה בהפרש גדול - יבמ



גארטנר מדווחת, כי מרבית יצרני האחסון המובילים נהנים מעלייה משמעותית במכירותיהם ברבעון השלישי של 2006 - נתון מתבקש עקב צמיחת שוק האחסון ב-7% נוספים. עם זאת, חברת HP, אחת משלוש המובילות בתחום האחסון, מראה לפי גארטנר ירידה משמעותית בהיקף המכירות של אמצעי האחסון מתוצרתה.



לדברי גארטנר, ברבעון השלישי צנחו מכירות אמצעי האחסון של HP ביותר מ-10%, ואת טבלת ספקיות האחסון מובילה כעת חברת EMC, אשר הגדילה את מחזור המכירות שלה ב-17.4% והגיעה ליותר מ-25% נתח שוק. ספקית האחסון השנייה בטבלת המכירות היא יבמ, אשר לדברי גארטנר מחזיקה בנתח שוק של 14.8%. לדברי גארטנר נתח השוק העולמי של HP, אשר במקום השלישי, הצטצמצם היום ל-12.7% בלבד.



במקום הרביעי במצעד מכירות האחסון מדרגת גארטנר את חברת דל, במקום החמישי את היטאצ'י, ובמקום השישי את Network Appliance, שהראתה גידול משמעותי של 20.4% במכירות, והגיעה לנתח שוק של 7.3% מהמכירות העולמיות של מוצרי אחסון.



חברת סאן, אשר רכשה את ספקית האחסון StorageTek תמורת 4.1 מיליארד דולר, מראה כניסה יפה לשוק האחסון עם נתח שוק ראשוני של יותר מ-5%.



כאשר מסתכלים על טבלת המכירות שהכינו אנשי גארטנר לאיזור EMEA בלבד (איזור הכולל גם את אירופה והמזרח התיכון), מוצאים ש-EMC מחזיקה במקום הראשון גם באירופה, אך כאן ממוקמת HP במקום השני כמעט בצמוד אל יבמ (17% ו-18% אחוז נתח שוק, בהתאמה). יבמ הצליחה להיצמד למכירות HP באירופה הודות לירידה של כמה אחוזים במכירותיה של HP, ועלייה של מספר אחוזים במכירותיה באירופה של יבמ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully