וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ליהמן ברדרס יקבל תוספת שכר בסך 186 מיליון דולר בעשור הקרוב

סוכנויות הידיעות

6.12.2006 / 18:11

חבילת השכר של ריצ'רד פולד היתה נמוכה יחסית למקביליו בבנקי השקעות אחרים למרות ביצועים טובים של מניית ליהמן



בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס (סימול LEH) הודיע כי יגדיל את חבילת השכר של היו"ר והמנכ"ל, ריצ'רד פולד, ב-186 מיליון דולר במהלך עשר השנים הבאות. כך עולה ממסמכים שהגיש הבנק לרשות ני"ע בארה"ב. לפני עשור קיבל פולד מענקים של כ-2.5 מיליון מניות של ליהמן, שאותן היה יכול לממש רק במקרה של מכירת ליהמן. במקומן, מתכנן הבנק להעניק לפולד עשר הקצאות שנתיות של 246,395 מניות החל משנה הבאה, בתנאי שיישאר בחברה.



פולד עומד בראש ליהמן מאז פיצול הבנק מחברת האשראי אמריקן אקספרס בשנת 1994. מאז נובמבר 1996 נסק מחיר מניית ליהמן פי תשעה - זינוק חד יותר מזה שרשמו מניות בנקים מתחרים דוגמת בר סטרנס (שמחיר מנייתו עלה באותה התקופה פי חמישה) ומריל לינץ' ומורגן סטנלי (שמחיר מניותיהם עלה פי שלושה באותה התקופה).



חבילת השכר של פולד בליהמן בשנה שעברה הסתכם ב-34.5 מיליון דולר - אשר כללו משכורת של 750 אלף דולר, בונוס במזומן בסך 13.8 מיליון דולר, אופציות למניות בשווי חמישה מיליון דולר, ומניות מוגבלות בסך 14.9 מיליון דולר, שאותן יוכל לממש בשנים 2008 ו-2010. חבילת השכר של פולד היתה נמוכה מאלו של מנכ"לי גולדמן סאקס, מריל לינץ' ובר סטרנס, באותה התקופה.



ליהמן ברדרס, אשר דיווח על גידול רצוף ברווחיו במהלך 16 הרבעונים האחרונים, צפוי לרשום רווח שיא של 3.9 מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית.



לפי התחזיות צפויות חמש חברות ני"ע הגדולות בארה"ב לחלק השנה בונוסים בסכום שיא של 36 מיליארד דולר, גידול של 30% לעומת שנת 2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully