וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשותפות בין 3 חברות הדלק והמדינה: הפרטת פי גלילות תצא לדרך מחר

שרון קדמי

6.12.2006 / 18:52

בנוסף, ייפתח הליך למכירת כ-72.1% מהון המניות של חברת מגל מפעלי גז ונפט



מחר ייפתח ההליך להפרטת פעילות חברת פי גלילות וכן של מכירת כ-72.1% מהון המניות של חברת מגל מפעלי גז ונפט. הליכי המכירה ינוהלו ויבוצעו על ידי ועדה משותפת, שהוסמכה על ידי בעלי המניות בפי גלילות והחברה, לנהל ולבצע את הליכי המכירה. הוועדה המשותפת מורכבת מנציג המדינה, מנהל יחידת ההפרטה ברשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה, ומנציג עצמאי, כבוד השופט (בדימוס) תיאודור אור.



חברת פי גלילות הוקמה בשנת 1959 והיא עוסקת בניפוק דלקים. החברה מוחזקת בבעלות משותפת של המדינה, המחזיקה ב-50% מהון מניות החברה, ושל שלוש חברות הדלק: פז, דלק וסונול, המחזיקות יחד ב-50% הנותרים. הליך המכירה מתבצע בהתאם להחלטת ההפרטה שקיבלה ועדת השרים לענייני הפרטה במאי 2005, על פיה תימכר פעילות פי גלילות בשלושת מתקניה המכונים מסוף אשדוד, מסוף ירושלים ומסוף באר שבע, וכן יימכרו נכסים נוספים של פי גלילות.



היקף החובות של החברה לבנקים מסתכם ב-300 מיליון שקל, לפי החלוקה הבאה: לבנק הבינלאומי כ-157 מיליון שקל, לבנק המזרחי-טפחות כ-83.6 מיליון שקל ולבנק לאומי חייבת החברה 63.7 מיליון שקל. באחרונה הגישו הבנקים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוק חברת פי גלילות
- לאחר שלא הגיעו להסכמה עם החברה על הסדר החזר החובות. בתגובה, פנתה החברה לבית המשפט בבקשה להוצאת צו הקפאת הליכים. לבסוף הגיעו בעלי המניות בחברת פי גלילות והבנקים להסדר, לפיו הליך ההפרטה של החברה יימשך - כאשר התמורה ממכירת נכסי החברה תוזרם לכיסוי חובות החברה בבנקים. עוד סוכם, כי אם לא תכסה התמורה את מלוא החובות, יישאו בעלי המניות בכיסוי הסכום שייוותר, עד לסף של 100 מיליון שקל.



נכסי חברת פי גלילות נאמדים ב-500 מיליון שקל, והנדל"ן של החברה מוערך ב-1.5 מיליארד שקל. הנכסים העיקריים הם כאמור שלושה מסופי דלק באשדוד, באר שבע וירושלים, וכן זכויות במקרקעין ברמת השרון בשטח של 170 דונם.



מסופי החברה יימכרו כ"עסק חי". במסגרת הליך המכירה יוצעו למתמודדים שני מסלולים אופציונליים: אופציה א' תאפשר להציע הצעות לרכישת שלושת המסופים יחד כמקשה אחת, ואילו אופציה ב' תאפשר להציע הצעות לרכישת כל מסוף בנפרד, כאשר מסוף אשדוד ומסוף ירושלים יימכרו לשני רוכשים שונים. בהתאם לאופציה זו, אין מניעה שרוכש מסוף אשדוד או רוכש מסוף ירושלים ירכוש גם את מסוף באר שבע. מכירת הפעילות כאמור מותנית במכירת כל המסופים.



בהליך מכירה מקביל ונפרד, יוצעו למכירה כ-72% מהון המניות של חברת מגל מפעילי גז ונפט, העוסקת בשיווק והולכה של גז טבעי ומחזיקה בבעלות על כ-300 ק"מ של צנרת הולכת גז טבעי באיזור ים המלח. חברת פי גלילות מחזיקה ב-50% מהון המניות של מגל. יתרת מניות מגל מוחזקת ע"י בעלי מניות שונים וביניהם נכסים מ.י. (2.1%) וחברות הדלק בעלות המניות בפי גלילות או בעלי השליטה בהם - גרנית הכרמל, פז ודלק - המחזיקות יחד בכ-20% במגל. בעלי המניות הנ"ל הסכימו שאחזקותיהם במגל יימכרו במשותף במסגרת הליך המכירה, והסמיכו את הוועדה המשותפת למכור בעבורן את אחזקותיהן.



ב-10% נוספים ממגל מחזיקה חברת אמפל, הנמצאת בשליטת איש העסקים יוסי מימן. מאחר ואמפל מחזיקה גם ב-12.5% ממניות ספקית הגז הטבעי המצרית-ישראלית EMG, ייתכן שהיא תידרש למכור את אחזקותיה במגל, זאת בשל דרישות "חוק משק הגז" שלא לאפשר בעלות צולבת של תשתיות הולכת גז טבעי מחד (מגל) והספקת גז טבעי מאידך (EMG). באמפל ציינו, כי מדובר באחזקה היסטורית זניחה ובלתי משמעותית, וכי אם תידרש החברה למכור את אחזקותיה היא תעשה כן. בנוסף נמסר, כי החברה אינה מתכוונת להתמודד על רכישת יתר ההחזקות במגל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully