וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים הגדולים בהנפקת פז נאלצו להסתפק בחצי: ללבייב אחזקות של 32 מ' ש' ולאקסלנס אחזקות של כ-57 מ' ש'

שרון שפורר

6.12.2006 / 19:05

רשימת המוסדיים בהנפקת המניות של פז התפרסה על פני לא פחות משישה עמודים



אם אתה לא שם - אתה לא קיים? לצד רמות שיא בבורסה, נראה כי הנפקת פז קבעה שיא נוסף - מספר משתתפים מוסדיים בהנפקה. רשימת המוסדיים התפרסה על פני לא פחות משישה עמודים והתייחסה לשני המכרזים. גיוס של כ-800 מיליון שקל במניות ובכתבי אופציות, וגיוס של כ-800 מיליון שקל באג"ח. בכל עמוד - 63 גופים מוסדיים מסוג קרנות קופות ונוסטרו.



את החבילה הגדולה ביותר רכש הנוסטרו של אקסלנס נשואה. אקסלנס ביקש להזמין 11,772 חבילות של מניות וכתבי אופציה אבל "נאלץ", בשל הביקושים הערים במכרז הציבורי, להסתפק רק בחצי מהזמנתו כלומר כ-5,800 חבילות יחידות במחיר המקסימום של 9,900 שקל שנקבע במכרז. שווי החבילה של אקסלנס - כ-57 מיליון שקל - כלומר כ-1.425% מפז, שמגיעה מחר לאחד העם עם שווי לאחר הכסף של כ-4 מיליארד שקל.



מיד אחרי אקסלנס צועד לב לבייב דרך חברת אל.אל חיתום שביקשה לרכוש 7,442 יחידות אבל גם היא נאלצה ככל המוסדיים להסתפק בחצי כ-3,200 יחידות בלבד. שווי החבילה של לבייב - כ-32 מיליון שקל המהווים כ-0.8% מפז.



גם קופות הגמל גמולות של בנק הפועלים רכשו חבילה מכובדת של 2.1 יחידות. קופת העמיתים של כלל ביטוח רכשה 1.65 יחידות ואפשר היה למצוא גם את חברת הביטוח מגדל עם כ-750 יחידות.



משתתפים גדולים נוספים כוללים את קופת הגמל של עובדי התעשייה האווירית עם 1.35 יחידות וקופות הגמל של בנק יהב עם כ-2,000 יחידות.



צועדים "בשורה השנייה" גם: מרווחים, הנוסטרו של איילון, אילנות דיסקונט, אלומות, אלטשולר, אנליסט, אפיקים, אפסילון קרנות, הקרנות של אפריקה שרכשו חבילה גדולה, שמנהלת חברה שבשליטת לב לבייב, ברומטר גאון קרנות וגמל, ביטוח חקלאי, הפניקס, הראל, יובנק, ישיר איי.די.איי, מיטב שרכשה חבילה מרשימה עבור הקרנות, מילנום וגם קרנות עמדה של מנורה. רמקו ויא.צ, רוסאריו קפיטל, קוואטרו, קומפס של דורון צור, קרן הפנסיה של עורכי הדין ועוד היד נטויה.



בסך הכל הזרימו המשקיעים המוסדיים ביקושים ל-71 אלף יחידות - אבל קיבלו רק מחצית - כ-35 אלף בשווי של כ-350 מיליון שקל. כ-40% מהיקף המכרז המנייתי כולו - כ-800 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully