וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה שבועית שנייה ברציפות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב; מחיר הנפט נותר מעל ל-62 דולר לחבית

TheMarker

6.12.2006 / 22:21

ירידה גם במלאי הדלקים המזוקקים והבנזין בארה"ב



מחיר הנפט נסגר כמעט ללא שינוי על רקע ירידה במלאי הנפט הגולמי והדלקים בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 62.19 דולר לחבית, ירידה של 24 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת ב-21% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-1.1 מיליון חביות לרמה של 339.7 מיליון חביות - ירידה שבועית שנייה ברציפות. כך מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. מכון הנפט האמריקאית (API) דיווח על נפילה חדה אף יותר, ומסר כי מלאי הנפט הגולמי צנח בשבוע שעבר ב-4.1 מיליון חביות לרמה של 334.1 מיליון חביות. מרבית האנליסטים צפו גידול במלאי הנפט הגולמי.



מלאי הדלקים המזוקקים ירד ב-400 אלף חביות בשבוע שעבר, לרמה של 132.4 מיליון חביות - רמה הנמוכה ב-1% מרמתו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי משרד האנרגיה. לפי API ירד מלאי הדלקים המזוקקים ב-1.5 מיליון חביות לרמה של 139.3 מיליון חביות. מלאי הבנזין ירד ב-1.1 מיליון חביות לרמה של 200 מיליון חביות, לפי משרד האנרגיה, בעוד שלפי API גדל בשבוע שעבר ב-674 אלף חביות לרמה של 201.2 מיליון חביות.



העלייה שנרשמה באחרונה במחירי הנפט באה על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק צפוי להחליט על קיצוצים נוספים בתפוקתו. הארגון, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמי, החליט באוקטובר על קיצוץ תפוקתו ב-1.2 מיליון חביות ליום או 4.4%, החל מתחילת נובמבר. זאת, בניסיון לבלום את הירידה במחירי הנפט. שרי הנפט של אופ"ק צפויים להתכנס ב-14 בדצמבר כדי לדון בקיצוץ נוסף בתפוקה, ושרי הנפט של ניגריה, ונצואלה ואלג'יריה כבר הביעו את תמיכתם בקיצוץ נוסף של תפוקת חברות הארגון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully