וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.8%

נתן שבע

7.12.2006 / 17:59

פז הניבה תשואה של כ-6% למשקיעים ביום המסחר הראשון . אלביט הדמיה השלימה זינוק של 10% בשבוע


זינוק במניות הנדל"ן, התאוששות במניות הבנקים, המשך העליות בעולם ואפילו ההנפקה המוצלחת של פז עזרו לבורסה המקומית לסיים את השבוע ברמות שיא. מדד המעו"ף עלה ב-0.8% לרמת שיא של 935 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.7% לשיא של-942 נקודות. בסיכום שבועי טיפסו שני המדדים המובילים בכ-0.5%. מדד התל טק השיל 0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל - כרבע ממנו במניות פז, שהחלה להיסחר היום בתל אביב.

השפעת הסקירה הצוננת על השוק הישראלי שפורסמה אתמול של סיטי גרופ התפוגגה. המשקיעים המשיכו לדבוק כנראה בכלכלה ובהמשך המגמה החיובית בשוק הסולידי. האיגרות הארכות מסוג שחר הוסיפו שיעורים חדים של עד 0.5% שייתכן שגם היחלשות הדולר המשיכה להפחית את הציפיות האינפלציות. בשוק המט"ח המשיך הדולר היציג להיחלש לרמה של מעט פחות מ-4.20 שקלים.

מניית פז, השולטת בבית הזיקוק באשדוד ובתחנות דלק ברחבי הארץ, החלה להיסחר היום ועוררה התהלבות רבה בקרב המשקיעים. אחרי הנפקת הענק שסיימה אתמול בביקושים ערים, נקבע שווי החברה על 4 מיליארד שקל. למשקיעים בחבילה שכוללת מניות ואופציות, נוצר רווח של 6.1%.

המגמה החיובית במניות הנדל"ן חזרה לשלוט ומדד הנדל"ן טיפס ב-2.3% ונשק כמעט לרמת שיא. אלביט הדמיה טיפסה בכ-1.9% ומשלימה זינוק של כ-10% בשבוע האחרון. הטיפוס בא גם בעקבות מניית החברה הבת, פלאזה סנטרס, שהחלה להיסחר בלונדון לפני כחודש וטיפסה בכ-5% בשבוע האחרון.

עוד במניות הנדל"ן בולטת גזית גלוב שהוסיפה 3.8% והשלימה זינוק של 7% ביומיים, כנראה, כחלק מהצטיידות המשקיעים במניות לקראת רכישה אפשרית של חברת מילס.

מניות הבנקים הספיקו להתאושש מעט מהירידות של אתמול. לאומי עלתה ב-0.2% והפועלים עלתה ב-1.2%.

אחרי זינוק של 30% מתחילת השנה, החליטה אלרון למכור מניות פרטנר בהיקף של 40 מיליון דולר וברווח של 16 מיליון דולר. המניות ימכרו בדיסקאונט גדול וחריג של 13% על מחיר המניה בשוק. הדיסקאונט בא בשל המגבלות שהיו על המניות שבשליטתה. אלו אמורות להימכר רק למשקיעים ישראלים כחלק מהמגבלות שהטיל משרד התקשורת. פרטנר עלתה ב-0.2%. אלרון הוסיפה 0.7%.

טבע, שהופיעה אתמול בסקירה של סיטיגרופ כאחת המניות המומלצות, איבדה 0.6%.

השליטה בפולאר השקעות נמכרה לאיש הנדל"ן זיל פלדמן תמורת כ-40 מיליון דולר לפי שווי הגבוה בכ-35% מהמחיר בשוק. המניה הוסיפה 5.5%.

אירוע מוזר התרחש היום במניית פז חן, שלד בורסאי חסר פעילות אשר כמעט לא מרכז מסחר. מניית השלד זינקה במהלך היום ב-80% ולבסוף צנחה בכ-20% במחזור ער של 8 מיליון שקל. ככל הנראה המשקיעים פשוט התבלבלו בין מניית פז לזו של פז חן. את הסחירות המפתיעה ניצלו בעלי השליטה קלאב הוטל אילת, משה בובליל וניסן חקשורי, למכור מניות בהיקף של כ-50 אלף שקל, אם כי כמעט במחיר שבה נסחרה המניה הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully