וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ עם הבריטים נפסק ומניית תפוז קורסת

טל לוי

7.12.2006 / 11:47

המנייה צנחה ב-25% תוך יומיים. לידר: החברה פועלת בתחומים שצומחים במהירות

מניית תפוז קרסה אתמול ואיבדה 19%, וגם בשעה זו היא מאבדת עוד 7% - אם כי היא עדיין רושמת תשואה של כ-53% מאז הונפקה במארס 2006. הסיבה המיידית לירידות היא פיצוץ המשא ומתן עם החברה הבת של ערוץ 4 הבריטי לשיתוף פעולה בתחום ה-BlogTv. על פי הערכות, אמור היה להיות היקף העסקה כ-3 מיליון ליש"ט. בסך הכל איבדה תפוז 37 מיליון שקל משוויה תוך יומיים.

מדובר בהעברת תכנים שמיוצרים על ידי גולשי תפוז לערוצי הטלוויזיה, יצירת תוכנית בלוג TV אישית והקלטת קטעים. בהודעת החברה נאמר כי בכפוף לכך שהמשא ומתן יושלם, תעניק תפוז לחברה הבריטית רישיון בלעדי לשימוש בתוכנת הבלוג TV, שפותחה על ידי החברה. תפוז תהיה זכאית לחלק מההכנסות בגין שירותי הבלוג TV על פי מנגנון שיקבע בין הצדדים. בלוג הוא יומן אותו כותבים הגולשים ומעלים לאתרי אינטרנט, ואילו בלוג TV הוא יומן אותו מצלמים הקוראים.

מדובר היה בהסכם שני לתפוז אנשים בחו"ל, אחרי שחתמה ביולי האחרון על עסקה דומה עם חברת הענק הקנדית Alliance Atlantis, המחזיקה ב-13 ערוצי טלוויזיה, לתקופה של 5 שנים.

"מדובר במניה אטרקטיווית", אומר אנליסט תקשורת וטכנולוגיה בלידר שוקי הון, ערן יעקבי. "החברה נמצאת בנישה הנכונה, שהיא WEB 2 - כלומר, תכני אינטרנט שנוצרים בידי הגולשים". יעקבי מציין כי "מדובר בתחום צומח בעל פוטנציאל אדיר", וכי "זה התחום הנכון להיות בו שכן מדובר ללא ספק בדבר החם הבא". יעקבי גם מציג מחקרים לפיהם נתח השוק של הפרסום המקוון באינטרנט יעלה לכ-40% בעתיד.

תפוז מציגה צמיחה חדה בתחום הסלולר, בעיקר בשל הלחימה בצפון, שאילצה אנשים לשבת במקלטים ולגלוש לתכנים באמצעות הסלולר. צמיחה זו צפויה להימשך גם בשנה הבאה.

"תפוז הקימה חברה בת במיוחד עבור נושא הבלוג TV, שכן מדובר במוצר שזכה להכרה עולמית ואשר יתחיל לתרום רווחים במהלך 2007", אומר יעקבי. "מדובר בחברה שיושבת על 3 רגליים בתחומים צומחים: WEB 2, הסלולר והבלוג TV".

תפוז, שבשליטת סאני של אילן בן דב, הציגה ברבעון השלישי של 2006 גידול של 42% בהכנסותיה מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי ל-7.3 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 הסתכמו הכנסות תפוז בכ-19 מיליון שקל - גידול של כ-39% לעומת התקופה המקבילה ב-2005. הרווח הנקי של תפוז בתקופה זו הסתכם בכ-2.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-2.25 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully