וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SEC בודקת האם חברת הקרנות האמריקאית פידליטי עשתה שימוש במידע פנים מקומברס

שירלי יום-טוב

7.12.2006 / 12:03

לפי הוול סטריט ג'ורנל, החקירה מתמקדת בעובד פידליטי שגרף רווחים ממניה אחרת



שמה של חברת זכה לאזכורים לא חיוביים בימים האחרונים בתקשורת האמריקאית, והפעם לא בגין פרשת האופציות. רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) חוקרת כעת האם חברת קרנות הנאמנות הגדולה ביותר בארה"ב, פידליטי, עשתה בעבר שימוש במידע פנים מתוך קומברס. פידליטי החזיקה כ-14% ממניות קומברס, נכון לדיווח האחרון של החברה במאי 2005.



דייוויד דונובן, מנהל השקעות שעבד בפידליטי, חשוד כי עשה שימוש במידע אליו נחשף במהלך עבודתו, כדי לגרוף רווחים בחשבון ניירות הערך של אימו.



החשדות העיקריים נוגעים לרכישת מניות חברת Covad, הנסחרת בבורסה האמריקאית (AMEX; DVW) במהלך שנת 2003. על פי החשדות, דונובן ראה במערכת הפנימית שפידליטי עומדת לרכוש בלוק של מניות Covad, התקשר לבית הוריו, ותוך רבע שעה משיחת טלפון זו הוזרמו פקודות קנייה למניה באמצעות הברוקר של אימו.



פידליטי רוכשת בלוקים גדולים של מניות בשוק . לרוב, כאשר היא נכנסת או מגדילה פוזיציה בחברה, המניה מגיבה בעליות.



הוול סטריט ג'ורנל ציין כי כחלק מהפרשה, נחקר גם שימוש במידע פנים מהותי לביצוע עסקות במניית קומברס, אולם נכתב כי לעת עתה ה-SEC לא פירט בנושא.



צמד המלים "מידע פנים" עלה באחרונה בהקשר של קומברס בחדרי מסחר בארץ. בתחילת נובמבר פירסמה קומברס הודעה על כך שנמצאו אי סדרים חשבונאיים נוספים בדו"חותיה. בין היתר מדובר בסוגיות מס הנובעות - ככל הנראה - מזיוף מועדי מימוש אופציות ולא רק מזיוף מועדי הענקתן. בנוסף עלו סוגיות הקשורות באופן הכרתה של קומברס בהכנסות.



ביום המסחר שלאחר ההודעה, צנחה מניית החברה ב-14%, אך תיקנה חלק מהירידה ביומיים שלאחר מכן.



מנהל השקעות בקרן גידור ישראלית סיפר ל-TheMarker לפני כשלושה שבועות, כי להודעת החברה קדמה רכישת אופציות put (היוצרות רווח במקרה בו המניה יורדת) בכמויות גדולות על ידי חברות ישראליות. בין המרוויחים היתה חברת ההשקעות גילאון, שבשליטת הדר שמיר, מנשה גייזלר וחברת טאו (בשליטת אילן בן-דב), שרכשה על פי הערכות אלפי אופציות.



שלא כמו במקרה פידליטי, נראה כי חדרי המסחר בארץ רחוקים מאוד מעינה של ה-SEC, כך שמי שכנראה ידע קודם על ההודעה השלילית של קומברס, הרוויח בלי להסתכן יתר על המידה.



> כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully