וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לא ממהרים למכור אחזקותיהם בתקשורת

ערן גבאי

7.12.2006 / 13:12

מכרז מניות בזק הוקפא. הסדר המימון בכבלים מתעכב. הבנקים ייהנו מהדיווידנד הקרוב בבזק

הבנקים אינם ממהרים למכור את אחזקותיהם בתקשורת. "לא מתנהלת שום היערכות של הבנקים לקראת מכרז על מניותיהם בבזק. הנושא הוקפא, ונותנים סיכוי למהלך אחר", כך אומר בכיר בשוק המעורב בהליך למכירת מניות הבנקים בבזק (17.6%). גם הסדר המימון בכבלים לא צפוי להיחתם בשבועיים הקרובים, אומר בעל מניות בכבלים, וכלל לא בטוח שיסתיים ב-2006.

"אנחנו ממשיכים לעבוד על הסכם המימון בכבלים. זה ייקח זמן, ואין מגבלה של זמן בעניין שמלחיצה אותנו. אנחנו לא מחויבים לסיים את התהליך עד סוף 2006, אין הנחיה כזו, ואם גיבוש ההסכם ייגרר לתוך 2007, אז כך יהיה", אומר בעל המניות.

הבנקים צפויים להיות בעלי המניות הגדולים בחברת הכבלים הממוזגת עם אחזקה של כ-29%. ההערכה היתה שעם השלמתו של הסכם המימון, תתגבש עסקה עם אחד מבעלי המניות הגדולים בכבלים, ככל הנראה יצחק תשובה, לרכישת חלק מחבילת מניות הכבלים של הבנקים.

למרות הוראות שונות שהוציאו בעבר המפקח על הבנקים וכן יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, בבנקים לא מזדרזים למכור את חבילות המניות שלהם בכבלים ובבזק - שבגין שתיהן כבר מחקו הבנקים מאות מיליוני שקלים בעבר.

גם כונס הנכסים מטעם הבנקים למניות בזק, אלקס הרטמן, מסרב כעת להתייחס למועד שבו יבקש לקיים את המכרז למכירת מניות הבנקים בבזק. לפני כמה חודשים ניסה הרטמן לקדם במרץ, והצהיר כי הוא קרוב להגשת הבקשה לקיום המכרז בפני בית המשפט.

באותם ימים, נפגש הרטמן עם שלושה בנקי השקעות זרים - מריל לינץ', UBS ודויטשה בנק - שערכו בפניו ובפני הבנקים מצגות לקראת המכירה. הרטמן מסרב להתייחס גם למידע על כך שהבנקים מנהלים משא ומתן עם קבוצת השליטה בבזק בניסיון למכור לה את חבילת המניות שבידם.

"הבנקים ימכרו את המניות בחבילה אחת, ולא בנפרד"

"הבנקים ימכרו את המניות בחבילה אחת, ולא בנפרד, כיוון שרק כך הם יקבלו מחיר גבוה יותר על נתח המניות שברשותם. כרגע, טוב להם לדגור על המניות, שכבר הגיעו לפני השלמת הסדר העובדים בבזק למחיר של 6.7 שקלים למניה", אומר הבכיר.

מחיר של 6.7 שקלים למניה הוא עדיין נמוך משמעותית מהמחיר לפיו העניקו בזמנו הבנקים את האשראי לגד זאבי לרכישת מניות בזק (ב-7.1 שקלים למניה). עם זאת, מדובר במחיר גבוה בהשוואה להפרשות שכבר בוצעו בגין המניות, ועל כן במחירי השוק כיום, ירשמו הבנקים ממכירת המניות רווח של מאות מיליוני שקלים לפני מס.

שני ההסדרים הגדולים בשוק התקשורת של 2006 הם ללא ספק הסדר העובדים שהושלם השבוע בבזק, והסדר המימון של מיזוג הכבלים שנמצא, לכאורה, בשלביו הסופיים. שני ההסדרים נמרחו על פני זמן רב.

היה ברור כי שני ההסדרים יושלמו לקראת סוף 2006, והחל באוגוסט-ספטמבר השנה, החלה נסיקה במחירי מניות בזק ומתב. מניית בזק עלתה מתחילת השנה ועד מועד חתימת ההסכם עם העובדים בכ-25%, למרות שהתממשה אתמול בכ-3.2%; מניית מתב עלתה בנובמבר ב-17.1%, ומתחילת השנה בכ-8.3% בציפייה להשלמת הסדר המימון בכבלים.

הסדר העובדים בבזק הושלם השבוע. ההסדר התברר כסביר מבחינת בזק, במחיר נמוך מזה שהוערך תחילה. מדובר בהסדר שלא יאלץ את החברה לבצע הפרשה גדולה בגינו - הפרשה שתשפיע על שורת הרווח התפעולי שלה במשך שנים כפי שאירע בחברות אירופיות גדולות מקבילות שביצעו התייעלות מסיווית בכוח אדם. למרות זאת, בשוק ההון מגלים חשש מסוים מההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully