וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות המספרים לא תיושם לפני נובמבר 2007

ערן גבאי

7.12.2006 / 15:00

התוכנית שהיתה אמורה להיכנס לתוקף כבר בספטמבר מאפשרת לעבור בין חברות תקשורת עם מספר הטלפון האישי

הסאגה נמשכת: תוכנית ניידות המספרים, שאמורה היתה להיכנס לתוקף בספטמבר 2006, תיושם לא לפני נובמבר 2007.

תוכנית ניידות המספרים מיועדת לאפשר מעבר של מנויי תקשורת בין מפעילים תוך שמירת מספר הטלפון האישי. ל-TheMarker נודע כי בפגישת פורום ניידות המספרים האחרונה, שהתקיימה השבוע, סוכם לוח הזמנים הסופי לעריכת הבדיקות בין המפעילים.

נקבע כי הבדיקות בין החברות הסלולריות לבין חברות הטלפוניה הפנים ארצית הקטנות (סלקום, גלובקול וקווי זהב), יחלו ב-1 באפריל 2007; הבדיקות ליישום התוכנית מול והכבלים יחלו רק ב-1 ביולי 2007.

בהתאם לפרוטוקול הבדיקות שהוגדר, הבדיקות צפויות להימשך 9 שבועות לפחות. לפיכך, הבדיקות אינן צפויות להסתיים לפני ספטמבר - זאת בהנחה שהחברות, או חלקן, לא יתקשו לעמוד בלוחות הזמנים החדשים.

לאחר שלב הבדיקות, יידרש ביצוע פיילוט ניוד מספרים פעילים. הפיילוט צפוי להימשך כחודש לפחות, כך שתוכנית ניידות המספרים לא תיושם לפני נובמבר 2007, וגם זאת בהנחה שלא יהיו דחיות נוספות.

ניידות המספרים תגדיל את היקף הנטישה השנתית בשוק הסלולר ובשוק הטלפוניה הקווית, כך מעריכים בשוק התקשורת. הגידול בנטישה יצריך את החברות להשקיע כסף רב, הנאמד בעשרות מיליוני שקלים, הן בהגדלת הוצאות הפרסום וחיזוק המותג, והן על הוצאות שימור לקוחות. בזק וחברות הסלולר צפויות להיות הנפגעות העיקריות מיישום תוכנית ניידות המספרים.

משרד האוצר ומשרד התקשורת החליטו לפני כמה חודשים שלא לדחות את מועד יישום תוכנית ניידות המספרים המקורי, כך שהחברות חויבו להעניק את השירות כבר ב-1 בספטמבר.

החברות לא יכלו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע בחוק, ולכן הגישו עתירות בעניין לבג"ץ, בטענה כי משרד התקשורת ביצע הליך פגום. הדיון הראשון בבג"צ נקבע למארס 2007. עם זאת, בג"ץ אינו צפוי להתערב בלוחות הזמנים, אלא לקרוא לצדדים להגיע לפשרה בנושא.

ההערכה היא שהתוכנית תיושם בשני שלבים: בשלב ראשון יחויב כל מפעיל תקשורת בהקמת מסלקה משלו. בשלב השני, אחרי שהתוכנית תיושם בפועל, יעברו החברות להפעלת מסלקה מרכזית לניתוב השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully