וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון עובדים: "הסבת המרינה בהרצליה לדירות נופש גרמה לנו נזקים של 38 מיליון שקל"

אריק מירובסקי

7.12.2006 / 17:26

החברה טוענת כי הוטעתה באשר למעמדן של דירות הנופש שבנתה; פסק דין הפך את הבנייה ללא כדאית



חברת אי התכלת, שבבעלות שיכון עובדים, הגישה תביעה על סך 37.7 מיליון שקל כנגד ועדות התכנון והבנייה הרצליה, מחוז מרכז, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, עיריית הרצליה ומינהל מקרקעי ישראל.



לטענת החברה, היא נכנסה לעסקת קומבינציה במתחם האי במרינת הרצליה, על סמך תכנונה לבנות בה דירות מגורים רגילות. בהמשך הפרויקט הוחלט על חיוב בעלי הדירות להשכירן כדירות נופש מלונאיות, החלטה שגרמה לצניחת מחירים בפרויקט ולנזקים בשיווקו.



התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רון ברקמן, ארי וקסלר ויוסי גרינשטיין ממשרד ברקמן, וקסלר, בלום ושות' ומשתקף ממנה כי משך שנים מתחמקים כל הגורמים הנוגעים בדבר מלצקת תוכן למונח "דירות נופש"; התחמקות זו עלולה לעלות ליזמים ביוקר רב. בתוכנית המרינה, כמו בתוכניות אחרות שהסבו שטחי חוף הים לבנייה מסיווית, הומצא המונח "דירות נופש". זאת כדי להכשיר את הבנייה המסיווית על החוף, ולהציג אותה כמי שמקדמת אינטרסים תיירותיים. בוועדות התכנון והבנייה לא טרחו מעולם להסביר מה ההבדלים בין דירות אלה לבין דירות רגילות.



פסיקה בנושא ניתנה בדצמבר 1999, בעקבות עתירה בנושא של החברה להגנת הטבע. שופט בית המשפט המחוזי אורי גורן פסק אז גי דירות נופש יהיו כפופות לחובת השכרה מלונאית ולא ניתן יהיה להשתמש בהן כבדירות מגורים רגילות. פסק דין זה חל על כל הדירות שנרכשו לאחר מועד הפסיקה. ארבע שנים מאוחר יותר אושרה הפסיקה על ידי השופט, וכיום נדון ערעור בבית המשפט העליון של חברות הבנייה על הפסיקה.



אי התכלת טוענת בתביעה כי מאז הפסיקה של גורן, נרשמה ירידה במחירי דירות הנופש, שמחירן בסוף שנות ה-90 עמד על 4,400 דולר למ"ר. שיווק הדירות הואט במידה ניכרת, עד כדי שיתוק.



לפני כחמישה חודשים מכרה אי התכלת את זכויותיה בשני מגרשים לחברת צמרות המרינה, שבשליטת רוני יצחקי. כאמור, החברה אומדת את הפסדיה מהפרויקט ב-38 מיליון שקל; טרם הוגשו כתבי הגנה.



> כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully