וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לכנסת: חוק ההסדרים אושר אך בקיצוצים נרחבים - רבע מהסעיפים בחוק פוצלו

צבי זרחיה

7.12.2006 / 18:54

ועדת הכנסת החליטה שלשום לא להעביר כרבע מהסעיפים להמשך חקיקה בוועדות



ועדת הכנסת החליטה אתמול שלא להעביר כרבע מהסעיפים מחוק ההסדרים במשק להמשך החקיקה בוועדות. מתוך 89 סעיפים, הוציאה הוועדה 23 סעיפים - חלקם יוקפאו ובעצם יוסרו מסדר היום וייתכן שאחדים מהם יחוקקו בהליך רגיל בכנסת רק לאחר אישור התקציב.



בכנסת אומרים כי לא היה תקדים לכך שכמות כל כך גדולה של סעיפים ונושאים הוצאה מחוק ההסדרים כבר בשלב הראשון שבו הוא נדון בוועדת הכספים. בקואליציה מעריכים כי בדיונים הקרובים של ועדות הכנסת יוציאו חברי הכנסת סעיפים נוספים מחוק ההסדרים, וכך, החוק שיאושר בסופו של דבר בקריאה השנייה והשלישית, יהיה קטן בהרבה לעומת החוק שהוגש.



בעוד שמשרד האוצר שאף לכך שמרבית סעיפי החוק יעברו לוועדת הכספים, הרי שמבין 62 הסעיפים שנותרו בחוק רק 30 הועברו לוועדת הכספים והיתר הועברו לוועדות הייעודיות: עבודה ורווחה - 15; כלכלה - 11; פנים - 4; וחינוך - 2.



הסעיפים המרכזיים שפוצלו מחוק ההסדרים



1. תוכנית ויסקונסין - הסמכת שר התמ"ת להאריך את תקופת השירות של משתתפי התוכנית בקהילה בעבודה ללא שכר בארבעה חודשים נוספים. סעיף זה הוצא לפי דרישתה של סיעת ישראל ביתנו.



2. הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי.



3. הקפאת קצבאות נכי רדיפות הנאצים.



4. הקפאת עדכון סל הקליטה.



5. הקפאת גמלת ניידות וקצבאות לנפגעי גזזת.



6. רפורמה בהוצאה לפועל בבתי המשפט, שנועדה להעלות את שיעור הגבייה.



7. תאגוד קופות החולים -קביעת הסדרים חדשים לשינוי המבנה התאגידי של קופות החולים תוך פירוט תחומי האחריות והסמכויות של מועצת הקופה, הדירקטוריון, המנכ"ל וכו'.



8. פיטורי עובדים בשירות המדינה - מתן אפשרות לנציב שירות המדינה לפטר עובדים מסיבות של אי התאמה ובעיות משמעת.



9. גזזת - תקופת ההתיישנות להגשת תביעות לקבלת גמלה לנפגעי גזזת תחל ב-2011 ותוכן דיוני ועדת המומחים שתקבע את הזכאות לעניין יהיה חסוי.



10. ההצעה לביטול החוק להקמת בית חולים באשדוד תקודם כהצעת חוק רגילה ולא כחלק מחוק ההסדרים.



הכנסת בעד הצעירים



בכנסת קיים רוב נגד ביטול ההכרה בעבודתם של חיילים משוחררים בתחנות דלק ובענפי התעשייה כעבודה מועדפת המזכה במענק. יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה), הסביר שלשום כי יבקש משר האוצר אברהם הירשזון להוציא את הסעיף מחוק ההסדרים. זאת ועוד, בכנסת קיימת התנגדות נרחבת להצעה למנוע ממחוסרי עבודה צעירים עד גיל 28 לקבל דמי אבטלה.



יו"ר ועדת הכנסת ח"כ רוחמה אברהם (קדימה), המובילה את המהלך לצמצום חוק ההסדרים במשק, העריכה כי חלקים גדולים מהצעת החוק יוסרו מסדר היום בוועדות הכנסת. "כנסת ישראל יכולה להטביע את חותמה על חוק ההסדרים ולהפגין את עצמאותה למול עמדות הממשלה", אמרה.



יצחקי בירך על העברת החוק לוועדות השונות ואמר כי חקיקת החוק תאפשר לישראל להמשיך להיות כלכלה מצליחה. יצחקי הוסיף כי אישורו של חוק ההסדרים יתרום ליציבות השלטונית ויסייע לקידום המשק.



יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר כי "ניהלנו קרב פרלמנטרי נגד חוק ההסדרים למורת רוחה של הקואליציה. קשה לי לזכור מתי בעבר הוצאו כל כך הרבה סעיפים מחוק ההסדרים כבר בדיון בוועדת הכנסת".



ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הודיעה שהיא שוקלת לעתור לבג"ץ נגד חקיקת חוק ההסדרים. לדעת יחימוביץ', ועדת הכנסת יכלה להסיר סעיפים נוספים מחוק ההסדרים, למשל בעניין דחיית העלאת שכר המינימום, אם כמה מחברי הקואליציה היו מצטרפים אליה. יחימוביץ' ואברהם שבקואליציה הצביעו ברוב ההצבעות נגד עמדת הקואליציה.



לדברי יחימוביץ', "חבל שהוחמצה ההזדמנות להביא לקצו של חוק ההסדרים שהוא חוק אנטי דמוקרטי ביותר בתולדות הכנסת". ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "המאבק נגד חוק ההסדרים הוא נכון וראוי והיו בו כמה הישגים. אני מקווה שתהליך השחיקה של החוק יימשך בוועדות השונות. הבעיה היא שמשרד האוצר גרם לנו להוציא אנרגיות על חוק ההסדרים במקום שנתמקד בבעיות התקציב".



> לא הספקתם להתעדכן בחדשות כל היום? לנו יש את הפתרון!


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully