וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יצרניות הסיגריות הדליקו את השווקים; בורסות לונדון ופרנקפורט עלו ב-0.7%

TheMarker

7.12.2006 / 19:26

עליות במניות הביטוח והפיננסים; יצרנית הסיגריות גלאהר קפצה ב-22% על רקע מגעים לרכישתה



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית, על רקע פעילות בתחום המיזוגים והרכישות, וסימנים לכך שהבנק המרכזי של אירופה לא צפוי למהר להמשיך להעלות את הריבית בגוש היורו. מניות מגזרי הביטוח הבנקאות ויצרניות הסיגריות הובילו את העליות. בורסות לונדון ופרנקפורט נסגרו בעלייה של 0.7%; בורסת פאריס עלתה ב-0.5%.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה היום את הריבית בגוש היורו ב-0.25%, לרמה של 3.5% - העלאה שישית של הריבית בתוך שנה. נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, אמר בעת הודעת הריבית כי רמת הריבית עודנה "נמוכה", אולם נמנע מלהשתמש במונח "דריכות רבה" שנכלל בהודעות קודמות, ואשר פורש כרמז להעלאות ריבית נוספות. הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום ללא שינוי את הריבית בבריטניה ברמה של 5% - שיא של חמש שנים, לאחר שהעלה את הריבית פעמיים בארבעת החודשים האחרונים. ההחלטה היתה צפויה.



יצרנית הסיגריות הבריטית גלאהר (סימול GLH.L), המייצרת את הסיגריות "בנסון אנד הדג'ס" ו"סילק קאט", הודיעה אתמול לאחר סגירת המסחר בלונדון כי החלה בניהול מגעים "ראשוניים" לגבי רכישתה. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח מפי מקור מקורב, כי המגעים מתנהלים עם יצרנית הסיגריות היפאנית ג'פאן טבקו. מניית גלאהר זינקה ב-21.6% וגררה עמה את המגזר כולו. יצרנית הסיגריות הצרפתית-ספרדית אלטדיס (סימול ALT.MC), המייצרת את סיגריות גולוואז (Gauloises), קפצה ב-7%; יצרנית הסיגריות הבריטית אימפריאל טבקו (סימול IMT.L) זינקה ביותר מ-10%; בריטיש אמריקן טבקו (סימול BATS.L) הוסיפה 2.3%.



מגמה חיובית נרשמה במגזרי הביטוח והפיננסים. חברת הביטוח הבריטית פרודנשל עלתה ב-4.3%. חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי (סימול GASI.MI), בעלת השליטה בחברת הביטוח הישראלית מגדל, עלתה ב-4.1%. רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), הבנק השני בגודלו בבריטניה שהעלה אתמול את תחזית הרווח השנתית, עלה היום ב-2% והשלים בכך קפיצה דו-יומית של 5.5%. ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, רשם עלייה של 3%; אנגלו אייריש בנק (סימול ANGL.L), הבנק השלישי בגודלו באירלנד אשר דיווח אתמול על זינוק של 38% ברווח השנתי, טיפס ב-2.6%, והשלים קפיצה של 6% ביומיים.



ראנק (סימול RNK.L), קבוצת אחזקות הנדל"ן הבריטית, הודיעה על מכירת רשת המסעדות הארד רוק קפה לשבט האינדיאני סמינול בארה"ב תמורת 950 מיליון דולר. מניית ראנק ירדה ב-4.1%.



> לא הספקתם להתעדכן בחדשות כל היום? לנו יש את הפתרון!


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully