וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוניר אינווסטמנטס במו"מ לרכישת גדיש מהפועלים

רם דגן

7.12.2006 / 19:57

פיוניר אינווסטמנטס היא חברת השקעות אמריקאית שקיימת כ-78 שנה ומנהלת 272 מיליארד דולר בתיקים ובכ-120 קרנות

אחרי קרן הגידור האמריקאית יורק, שרכשה אשתקד מלאומי את פסגות אופק, שחקן זר משמעותי נוסף עושה את דרכו לשוק ההון הישראלי. ל-TheMarker נודע כי בית ההשקעות האמריקאי פיוניר אינווסטמנטס (Pioneer investments) נמצא בשלבים מתקדמים של מו"מ עם לרכישת קופות הגמל גדיש.

פיוניר אינווסטמנטס היא חברת השקעות אמריקאית שקיימת כ-78 שנה ומנהלת 272 מיליארד דולר בתיקים ובכ-120 קרנות. בית ההשקעות האמריקאי פועל ב-22 מדינות ומעסיק כ-23 אלף עובדים. בין השאר הוא פועל בארה"ב, אוסטרליה, רוסיה, צ'כיה, גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה, פולין וסלובניה. באחרונה נרכשה החברה בידי הבנק האיטלקי אונווקרדיטו. רכישה של גוף השקעות ישראלי מתיישבת עם האסטרטגיה של הבנק האיטלקי שמרחיב את ההשקעות שלו בשווקים נוספים מלבד השוק האיטלקי. בין השאר הוא רכש באחרונה בנקים בגרמניה, צ'כיה וטורקיה.

פיוניר אינווסטמנטס מתכוונת לרכוש את הקופות יחד עם בית ההשקעות המקומי , שמוביל את המו"מ מטעם הצדדים. לפני כחודשיים הודיע בית ההשקעות הישראלי, שבשליטת צבי לובצסקי, דוד ויסברג ועמנואל קוק, על שיתוף פעולה אסטרטגי עם בית ההשקעות האמריקאי. כחלק משיתוף הפעולה הזה הושקו באחרונה שתי קרנות בניהולה של פיוניר אינווסטמנטס. בסמוך לפרסום על שיתוף הפעולה החדש אמר ויסברג כי המטרה של אי.בי.אי היא להעביר בעתיד את ניהול כל הנכסים של אי.בי.אי לפיוניר אינווסטמנטס.

יחד עם קופות גדיש, שמנהלות כ-20.5 מיליארד שקל ונחשבות מותג גמל ותיק ואיכותי, יכולות פיוניר אינווסטמנטס ואי.בי.אי ליצור במשותף גוף השקעות בינלאומי משמעותי חדש שיפעל בישראל. לפי שעה נעדרת אי.בי.אי פעילות גמל משמעותית. אי.בי.אי מנהלת כ-9 מיליארד שקל בניהול תיקים וקרנות נאמנות. היא נכנסה רק בחודש שעבר לתחום הקופות, באיחור רב לעומת בתי ההשקעות המתחרים.

ההערכות בשוק הן כי בנק הפועלים צפוי לסכם בימים הקרובים על מכירת גדיש. בנוסף לקבוצת פיוניר אינווסטמנטס-אי.בי.אי מנהל הבנק מגעים גם עם כמה מתעניינים נוספים, ובהם בית ההשקעות אפסילון שבשליטת כור. גודלה של גדיש אינו מאפשר למרבית חברות הביטוח לרכוש את הקופות בגלל מגבלת נתח השוק שנקבעה בוועדת בכר. ככל הידוע גם חברת מנורה, שהתעניינה בגדיש, פרשה מהמו"מ לאחר שהמחיר עלה.

ריבוי המתעניינים היחסי מסייע לבנק הפועלים להימלט ממצב מביך. לעומת לאומי, שמכר את הקופות לפי שווי של כ-3.5%-3% מהנכסים המנוהלים, דובר כבר בחודש שעבר על מחיר של פחות מ-2% מהנכסים המנוהלים, בעסקת גדיש. בשבוע האחרון קפץ המחיר של הקופות באופן משמעותי, וכעת המו"מ מתנהל לפי שווי של יותר מ-3% מהנכסים המנוהלים, המשקף לגדיש מחיר של כ-600 מיליון שקל. בנק הפועלים צריך למכור את גדיש כדי שיוכל להגיש למשרד האוצר בקשה לקבלת אישור יועץ פנסיוני.

בנק הפועלים ופועלים אי.בי.אי סירבו להגיב לידיעה. מטעם הפועלים מנהל את המו"מ בארי בן זאב, מנהל חטיבת נכסי לקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully