וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוני בארה"ב מגיע לפרברים: לראשונה עולה מספר האמריקאים החיים מתחת לקו העוני בפרברים על מספרם בערים

נמרוד הלפרן

7.12.2006 / 20:19

עם זאת, אחוז העניים במרכזי הערים עודנו כפול מזה שבפרברים, לפי דו"ח של מכון ברוקינגס



העוני בארה"ב גלש ממרכזי הערים לפרברים, ובשנה שעברה עלה לראשונה מספר העניים המתגוררים בפרברי הערים של ארה"ב על מספרם של אלו שמתגוררים במרכזי הערים. מספר האמריקאים אשר חיו מתחת לקו העוני והתגוררו בפרברים הגיע בשנה שעברה ל-12.1 מיליון - יותר ממספר העניים המתגוררים במרכזי הערים, שעמד על 11 מיליון. כך עולה מדו"ח של מכון המחקר האמריקאי ברוקינגס אשר הקיף את 100 המטרופולינים הגדולים בארה"ב. דו"ח קודם שערך המכון בשנת 1999 הראה כי מספר העניים שהתגוררו באותה שנה בפרברים היה 10.3 מיליון, לעומת 10.4 מיליון עניים שהתגוררו במרכזי הערים.



עם זאת, גם בסקר הנוכחי שיעור העוני בקרב תושבי מרכזי הערים (18.8%) עודנו גבוה משיעור העוני בפרברים (9.4%), אם כי כאמור, במספרים מוחלטים עולה מספר העניים המתגוררים בפרברים על מספרם במרכזי הערים, בשל הגידול המהיר יותר באוכלוסיית הפרברים לעומת מרכזי הערים. שיעור העוני הכלל ארצי בארה"ב התייצב בשנה שעברה ברמה של 12.6%, לאחר שעלה בהתמדה מדי שנה מאז תחילת העשור.



הפרברים הפכו מאז ראשית שנות החמישים לסמל של התקדמות בסולם המעמד החברתי בארה"ב ושל מימוש החלום הבורגני של המעמד הבינוני הלבן האמריקאי. מאז נרשם גידול קבוע במספר האמריקאים המתגוררים בפרברים, מ-23% מכלל האוכלוסייה בשנת 1950 למחצית מאוכלוסיית בארה"ב בשנת 2000.



גלישת העוני לפרברים עשויה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת על המערכת הפוליטית האמריקאית, שכן מאז ראשית העשור מגיעים מרבית המצביעים בארה"ב מהפרברים. יתר על כן, במהלך מרבית המאה ה-20 נרשמה תמיכה גורפת במפלגה הרפובליקאית בקרב תושבי הפרברים בארה"ב, בעוד שמוקדי התמיכה הגדולים של המפלגה הדמוקרטית היו במרכזי הערים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully