וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקה ראשונה של קרן גידור: קרן סיטדל האמריקאית מכרה שטרי חוב בחצי מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

7.12.2006 / 21:17

כך לדברי מקור המקורב למכירה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג



קרן הגידור האמריקאית סיטדל אינווסטמנט גרופ (Citadel Investment Group), המנהלת נכסים בהיקף של 12.8 מיליארד דולר, מכרה היום שטרי חוב לתקופה של חמש שנים בהיקף של 500 מיליון דולר. זאת, במסגרת הנפקה ראשונה מעולם של שטרי חוב על ידי קרן גידור. כך לדברי מקור המקורב למכירה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



הכספים אותם גייסה החברה אמורים לסייע לצמצום תלותה של סיטדל במימון של בנקי ההשקעות של וול סטריט. התשואה על שטרי החוב שמכרה הקרן גבוהה ב-1.9% מהאג"ח הממשלתיות האמריקאיות המקבילות לאותה התקופה, אמר המקור שביקש לשמור על עילום שם.



סוכנויות דירוג האשראי פיץ' וסטנדרד אנד פור'ס העניקו לשטרי החוב של סיטדל דירוג בדרגת השקעה. פיץ' העניק להם דירוג של BBB+ ואילו סטנדרד אנד פור'ס העניקה להם דירוג של BBB. הדירוגים שהעניקו פיץ' וסטנדרד אנד פור'ס הם הראשונים מעולם שניתנו לקרן גידור.



סיטדל, שבראשה עומד קנת גריפין, הוקמה בשנת 1990. בחודש שעבר נפוצו בוול סטריט שמועות על קריסתה הצפויה של קרן גידור גדולה, והאנליסט בריאן דולן, מנהל המחקר של Forex.com, העריך כי הקרן שבה מדובר היא סיטדל.



קרן הגידור אמארנת אדווייזרס, מהגדולות בארה"ב, הודיעה על סגירתה לפני כשלושה חודשים, לאחר שהפסידה 6.5 מיליארד דולר בפחות מחודש, בגלל הימור כושל על גז טבעי שבוצע על ידי סוחר בן 32, בריאן הנטר. המסחר בגז טבעי סייע לאמארנת לייצר רווחי ענק ב-2005 וגם בתחילת 2006.



וגה אסט מנג'מנט, שהיתה עד לפני זמן לא רב אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם, ביצעה הימור כושל נגד אג"ח ממשלתיות, ואיבדה 75% מנכסיה בשנתיים האחרונות - מנכסי שיא של 12 מיליארד דולר ל-3 מיליארד דולר כיום. עם זאת, נכון להיום, החברה אינה מתכוונת להיסגר.



> לא הספקתם להתעדכן בחדשות כל היום? לנו יש את הפתרון!


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully