וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים הרוסי: בכירים של IBM גנבו עשרות מיליוני דולרים מקרן הפנסיה הממשלתית

סוכנויות הידיעות

7.12.2006 / 21:37

שוטרים חמושים פשטו על משרדי ענקית שירותי המחשוב במוסקווה



משרד הפנים של רוסיה האשים מנהלים בכירים בחברת יבמ (סימול IBM) האמריקאית, ספקית שירותי המחשוב הגדולה בעולם, בבזיזת עשרות מיליוני דולרים מתוכנית קרנות הפנסיה הממשלתית של רוסיה. לטענת משרד הפנים, בכירים ב-IBM רוסיה קשרו קשר ביחד עם עובדים של קרן הפנסיה הממשלתית ושל שתי חברות תוכנה, בניסיון לזייף מכרזים של הקרו ולגנוב כמיליארד רובלים (38 מיליון דולר) מתקציבים שקיבלה הקרן לצורך שדרוג מערכת המחשוב של הקרן.



משרד הפנים הרוסי לא חשף את שמות המעורבים או את היקף הכספים שנגנבו בפועל, אולם ציין כי מספר מנהלים בקרן הפנסיה אשר היו אחראים על המרכזים לרכישת ציוד, חברו יחד לבכירים מחברת IBM ומחברות התוכנה R-Style Softlab ו-Lanit, כדי לבצע עבירות פליליות.



אנשי רשויות החוק ברוסיה פשטו אתמול על עשרה משרדים במסגרת חקירת הפרשה, בהם גם משרדי IBM במוסקווה, וכן משרדי קרן הפנסיה הממשלתית, ומשרדיהן של שתי חברות התוכנה. IBM מסרה כי החברה משתפת פעולה עם רשויות החוק של רוסיה, אולם סירבה לפרט מעבר לאישור הדיווח כי חוקרים ערכו חיפוש אתמול במשרדי החברה במוסקווה.



דוברת חברת R-Style Softlab סיפרה לסוכנות בלומברג כי עשרות אנשי רשויות החוק הרוסיות, עוטים כובעי גרב וחמושים בתתי-מקלעים, פרצו למשרדי החברה אתמול, והורו לכל העובדים לכבות את מכשירי הטלפון הסלולרים שלהם. לדבריה, החיפוש נמשך עשר שעות.



האישומים נגד בכירי IBM מגיעים כחודש בלבד לאחר שענקית המחשוב הודיעה על תוכניות להרחיב את פעילותה ברוסיה ל-20 ערים נוספות. היקף עסקיה של החברה ברוסיה גדלו פי ארבעה מאז שנת 2002, והיא מחזיקה כעת בכ-20% משוק השרתים הרוסי וב-12% משוק התוכנה במדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully