וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

7.12.2006 / 23:18

מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.3%. מחר יפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב. אודיוקודס עלתה

בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.3%.

לקראת פרסום נתוני התעסוקה מחר, שמרו היום המשקיעים על זהירות ובוול סטריט הסתיים יום שני ברציפות של ירידות שערים. ירידה של 3.1% במניית אפל על רקע החשש בעיכוב בהשקת מכשיר סלולרי מתוצרתה משולב עם נגן מוסיקה דיגיטלי, לחצה מטה את מגזר הטכנולוגיה. נאסד"ק ירד ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.1% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.016% ל-4.497%.

עד כה עומד המאזן השבוע על יומיים רצופים של עליות - בשני ובשלישי - ויום אחד של ירידות, אתמול. נראה כי את המגמה מחר יקבע נתון מקרו המרכז תשומת לב רבה בארה"ב - שיעור האבטלה ומספר המשרות שנוספו למשק. בינתיים, נמצא מדד S&P500 - המדד המקובל למדידת הישגי השוק האמריקאי - ברמות שיא של יותר משש שנים.

כלכלנים בוול סטריט צופים בממוצע, כי בנובמבר נוספו למגזר הלא-חקלאי בארה"ב 100 אלף משרות חדשות ושיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-4.5%. אולם נתונים חלשים יותר עשויים להעיד על האטת נוספת בקצב צמיחה הכלכלה האמריקאית. הגביר את החששות מפני העאטת הכלכלת האמריקאית. בינתיים פורסמו היום נתוני תביעות האבטלה השבועיים, אשר הצביעו כי מספר התביעות שהוגשו בשבוע שעבר לדמי אבטלה ירד ב-34 אלף ל-324 אלך תביעות חדשות. זאת, לאחר זינוק בהיקף זהה שבוע קודם לכן.

עדכונים בפרשת האופציות בארה"ב - רשת חנויות הענק, הום דיפו, דיווחה אתמול בלילה כי לא רשמה הוצאות המסתכמות ב-200 מיליון דולר בשלושת העשורים האחרונים, כתוצאה מדיווח לא נכון על אופציות למנהלים בחברה. בין הישראליות שעוד צריכות לדווח על נושאים חשבונאיים הקשורים באופציות אפשר למצוא את קומברס וצורן.

מניית חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס (OMRI), ממשיכה למשוך עניין בוול סטריט. אומריקס, מתל השומר, היא אחת הכוכבות הבלתי מעורערות של ההנפקות השנה, עם תשואה של פי שלושה מההנפקה באפריל. ההנפקה השנייה שמתכננת החברה לחצה מעט את הנייר בתקופה האחרונה, ואולם מאז שיצאה הודעה הרשמית - על גיוס נמוך מזה שפורסם - היא שבה לעליות. אתמול היא זינקה ב-6.3%, כשברקע הערכות בדבר הודעה חיובית משמעותית הצפויה לקראת ההנפקה.

היום הודיעה אומריקס על תחילת הניסויים הקליניים ב"תחבושת ביולוגית", שמטרתה עצירת דימומים בעורקים וורידים מרכזיים. לאחר זינוק של 232% מאז ההנפקה באפריל, עלתה היום אומריקס ב-3.2% נוספים ל-34.3 דולר.

לאחר זינוק של 30% במניית צ’ק פוינט מיולי מגיעה בקשת מכירה של 2.5 מיליון מניות של מריוס נכט, ממייסדי החברה. בדיווח ל-SEC לא נמסר האם מדובר במימוש של אופציות ומכירת המניות מיד לאחר מכן, ומהו מחיר המימוש של האופציות במקרה כזה. אם נניח שמדובר במכירת מניות, הרי ששוויין הנוכחי בשוק עומד על סכום עתק של 55 מיליון דולר. צ'ק פוינט עלתה ב-1.1% ל-22 דולר.

בית ההשקעות סאנדרס מוריס האריס החל אתמול לסקר את מניית סרגון בהמלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 7 דולרים למניה. עם זאת, סרגון דווקא ירדה ב-1.9% ל-5.2 דולרים, בהמשך לירידה של 1.3% אמש.

אודיוקודס עלתה ב-0.3% ל-9.6 דולרים, לאחר שבית ההשקעות FTN מידווסט סקיוריטיז החל לסקר את פעילות החברה עם המלצת "קנייה" למניה וצירף לה מחיר יעד של 13 דולר.

אלביט מערכות ראייה (EVS) דיווחה על ירידה של 21% בהכנסות ל-3.1 מיליון דולר ועל הפסד גבוה של 4.4 מיליון דולר, אשר נבעו בין השאר מהוצאות של 1.9 מיליון דולר, שרשמה החברה בגין ביטול עסקה גדולה עם משרד הרכבות ההודי, עליה דווח לפני כחודש וחצי. ברבעון השלישי אשתקד הפסידה החברה 296 אלף דולר בלבד. מנייתה נותרה ללא שינוי ב-22.5 סנט לאחר צניחה של כ-66% מתחילת השנה.

אתר האינטרנט Motley Fool סימן את מניית יצרנית מכשור הלייזר לטיפולים רפואיים ואסטתיים, סינרון, כאחת המניות הקטנות הטובות ביותר ל-2007. למרות הבחירה המכובדת איבדה סינרון 0.6% ל-23.6 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully