וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חדר למרכז ג'נין והרס עמדות משטרה

הארץ

14.8.2001 / 7:34

דחפורים הרסו מבנים בצמוד לבניין הממשל בעיר, תוך חילופי אש עם אנשי מנגנוני הביטחון

מאת עמוס הראל והסוכנויות

כוח של צה"ל חדר הלילה (שלישי) לג'נין, מלווה בעשרות טנקים ובדחפורים, והרס שתי עמדות של מנגנוני הביטחון בעיר. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר החלו כוחות צה"ל לסגת ממרכז העיר, לאחר ששהו כשלוש שעות בתוך שטח "אי" שבשליטת הרשות הפלשתינית. מקורות פלשתיניים דיווחו כי בפעולה נפצעו שני פלשתינאים. דובר צה"ל מסר, כי התקיפה באה בתגובה לשרשרת אירועי טרור שהונחו מג'נין.

דחפורים של צה"ל, בגיבוי של טנקים ונגמ"שים, חדרו לשטח "אי", בשליטת הרשות הפלשתינית, והרסו את בניין מפקדת המשטרה הצמוד לבניין הממשל המרכזי בעיר, עמדה של מנגנון הביטחון הלאומי במזרח העיר ומשרדים של הכוח המיוחד במשטרה הפלשתינית. הכוח אף השתלט לזמן קצר על מתחם מפקדת הכוחות הפלשתיניים בג'נין. צה"ל גם פעל בשכונת סבאח אל-חיר בעיר. לפי מקורות פלשתיניים, העיר כותרה בטנקים. עדי ראייה דיווחו כי בפעולה כבש צה"ל את בניין הממשל המרכזי של הרשות הפלשתינית בעיר.

מושל ג'נין, זוהיר מנסרה, דיווח לרשת הטלוויזיה סי-אן-אן כי הטנקים חדרו למרכז העיר משלושה כיוונים שונים וכי פעולות ההריסה בוצעו מבלי שהחיילים יצאו מהטנקים ומהדחפורים. לדבריו, למרות שהטנקים כיתרו את בניין הממשל, החיילים לא נכנסו למבנה. נמסר כי במקום התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין אנשי הביטחון הפלשתיני ואנשי ארגונים מזוינים. לדברי עדי ראייה, בחילופי האש השתתפו גם חיילי צה"ל בלבוש אזרחי. כל משך הפעולה חגו מסוקי צה"ל בשמי ג'נין, אך הם לא השתתפו בתקיפה.

זמן קצר לאחר הפיצוץ שלשום בקפה "וול-סטריט" בקרית-מוצקין, עוד בטרם פרסום ההודעה ובה קבלת האחריות על הפיגוע, התמקדו ההערכות במערכת הביטחון בתשתית הג'יהאד האיסלאמי בג'נין. הג'יהאד, שהתשתית המבצעית העיקרית שלו פועלת מג'נין, משגר מתאבדים ומכוניות ממולכדות מחדרה צפונה. בחודשים האחרונים פעל הארגון, בדרך כלל בהצלחה חלקית (אם בכלל) בחדרה ובבנימינה, בחיפה ובקריות, בעפולה ובבית שאן. קודם לתקיפה ירו כוחות צה"ל פצצות תאורה, ומפקדת האינתיפאדה קראה לתושבים ברמקולים להיערך למתקפה ולמנוע כניסה לעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully