וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר - קונקורד 3 עומדת להשלים הסגירה הראשונה של הקרן

הארץ

14.8.2001 / 7:26

על פי הערכות, היקף ההון שגייסה הקבוצה ב-4 החודשים האחרונים הוא יותר מ-50 מיליון דולר, מתוך 200 מיליון שהיא מתכננת להשלים

מאת עודד חרמוני

קבוצת קרנות ההון סיכון הישראלית קונקורד עומדת להשלים בקרוב את הסגירה הראשונה של הקרן השלישית שלה. על פי הערכות, היקף ההון שגייסה הקבוצה בארבעת החודשים האחרונים הוא יותר מ-50 מיליון דולר, מתוך 200 מיליון שהיא מתכננת להשלים.

עם השלמת הגיוס לקרן החדשה תנהל קונקורד הון בהיקף של 460 מיליון דולר. עדיין לא ידוע מי המשקיעים החדשים בקרן. בין המשקיעים בקרנות קונקורד עד כה מצויות קרן הארבור וסט, חברת קווסט, גולדמן זאקס, ג'י.פי מורגן וקרדן השקעות . בקונקורד סירבו להתייחס להיקף ההון שגייסה הקרן עד כה, ולמועד שבו היא צפויה לבצע סגירה ראשונה של הקרן השלישית.

קבוצת קרנות קונקורד הוקמה ב-1997 על ידי מתי קרפ, יאיר ספראי ובת-שבע אלרן, שפעלו קודם לכן עם רוברט בש ומרשל בטלר בקרן ניצנים, הנחשבת לאחת הקרנות המוצלחות שקמו בתעשייה הישראלית.

בשנתיים האחרונות הצטרפו לשלושת השותפים הבכירים בקונקורד שני שותפים חדשים - אבי דומושביצקי, מנהל חברת סיברידג' לשעבר שנמכרה לניוברידג' וסימנס, ושי שילר, לשעבר מנכ"ל חברת אימבלייז.

עד כה השקיעו קרנות קונקורד ב-43 חברות פורטפוליו ורשמו כמה מימושים, בהם בחברת אקורד, גלילאו, XTL (אקס.טי.אל) , קומטאץ' , ואורידיון . הקרן מתרכזת בהשקעות בשלבים מוקדמים בתחומי התוכנה, מדעי החיים, המוליכים למחצה והתקשורת, ומיישמת תוכנית אינקובציה בסגנון residence Entrepreneur in, שבה יזמים מנוסים מהתעשייה מקימים יחד עם השותפים בקונקורד חברות משותפות.

בחודשים האחרונים השקיעה קונקורד כ-30 מיליון דולר מהקרן השנייה שלה, שהושלמה במארס 2000 בהיקף של 180 מיליון דולר, כתמיכה בחברות פורטפוליו קיימות. אחת החברות היא Celight שבה השקיעה קרן קונקורד 2 כ-15 מיליון דולר מגיוס של 45 מיליון.

עם זאת, נמנעה קונקורד מביצוע השקעות חדשות באמצעות קרן קונקורד 2 מתחילת 2001, כדי להשלים קודם את הסגירה הראשונה של הקרן החדשה שלה. ההערכה היא כי קונקורד תסתפק בהשלמת גיוס נמוך יחסית בסגירה הראשונה לעומת ההיקף המתוכנן, כדי לחזור ולבצע השקעות חדשות בקרוב; זאת, מכיוון שהערכות השווי של חברות טובות הן נמוכות כיום באופן משמעותי מבעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully