וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית ברני: אלווריון בדרך לאיזון ברבעון הרביעי השנה ולרווחיות ברבעון השני של 2002

רמי קפלן

14.8.2001 / 0:25

בית ההשקעות מתחיל לסקר את החברה הממוזגת בריזקום-פלוור בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 7.5 דולרים; דרכן של המתחרות, ואיו ונטרו, לרווחיות ארוכה בהרבה

סלומון סמית ברני הצטרף היום אל שורת המסקרים של אלווריון , צאצא המיזוג של שתי חברות ה-Access האלחוטי, בריזקום ופלוור, עם המלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 7.5 דולרים. הסוחרים, אולי בזכות ההמלצה ואולי במקרה, צימצמו היום במשהו את הפער בין השווי הנוכחי של החברה ובין מחיר היעד, כששלחו אותה לעלייה של 4.9%, למחיר של 4.3 דולרים.

האנליסטים ויקטור הלפרט ורובין נזרזדה רואים את האור בקצה מנהרת ההפסדים של החברות שייצרו את אלווריון, כשהם חוזים שתגיע לאיזון בשורה התחתונה, ברבעון הרביעי של 2001, ותעבור לרווחיות עד לרבעון השני של 2002, מוקדם בהרבה ממתחרותיה. את התחזית הזאת הם מבססים על סמך היותה של אלווריון המובילה הבלתי מעורערת של שוק האלחוט בשיטת ה-Point to Multipoint.

בסיכום שנת 2001 מצפים האנליסטים שאלווריון תציג הכנסות של 118 מיליון דולר, והפסד של 16 סנט למניה. בשנת 2002, שנת המעבר לרווח, צפויה החברה להפיק הכנסה של 177 מיליון דולר, ורווח נקי צנוע של 11 סנט למניה.

את האופטימית הרבה שהם מפגינים, בלב לבו של משבר הטכנולוגיה העולמי ובאחד מהענפים הבעייתיים ביותר - הגישה האלחוטית רחבת הפס - מגייסים האנליסטים ככל הנראה בזכות מעמדה הבכיר של אלווריון בשוק שלה ובזכות היתרונות התחרותיים הלא מעטים שלה.

המוצרים שמציעה החברה הממוזגת מקיפים את רוב הצרכים בשוק שלה, טווח התדרים של פתרונותיה משתרע בתחום הרחב שבין 2.4 GHzו-28 GHz, מוצריה עומדים ברוב דרישות הרגולוציה בעולם, היא מבורכת בבסיס לקוחות נרחב ומגוון, ובשותפויות OEM עם חברות מובילות.

אלווריון נהנית גם מהסינרגיה שנוצרה בעקבות איחוד השווקים הגאוגרפי של שתי חברות המקור. פלוור הביאה איתה נדוניה מארופה ומדרום אמריקה בעוד שבריזקום שלטה בצפון אמריקה ואסיה. לחברה הממוזגת יש בסך הכל 185 לקוחות ב-104 מדינות, מה שהופך אותה לדעת האנליסטים לחסינה יחסית בפני מחזוריות ומשברים מקומיים.

מקום מיוחד שומרים האנליסטים ליחסים המיוחדים שבין אלרוויון לענק האירופי סימנס. סימנס, שהיתה בעלת 25% מהמניות של פלוור, הפכה עתה למחזיקת 11% ממניות החברה המאוחדת. יתר על כן, כאחראית לשעבר על 75% מההכנסות של פלוור היא עתה לקוח מרכזי של החברה, וספקית של יתרון נוסף, הפצה של מוצרי בריזקום לראשונה, בייחוד בתחום ה-LAN האלחוטי.

"אלרווריון נמצאת על השביל הברור לרווחיות - אחת מהתכונות המבחינות אותה ממתחרותיה", טוענים האנליסטים. להערכתם, כשתגיע החברה ליעד הכנסה של 40 מיליון דולר ברבעון, תוכל להציג איזון בשורת הרווח, מה שיקרה כאמור ברבעון הרביעי השנה. הרווחים יגיעו בחצי הראשון של 2002, מוקדם ממתחרים כמו ואיו שתגיע לרווחיות רק מאוחר יותר באותה שנה, וכמו נטרו שתעשה זאת רק ב-2003.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully