וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש קלות ל-4.195 שקלים

נתן שבע

8.12.2006 / 12:53

מנהל חדר המסחר בבנק לאומי: "בסך הכל הגענו לשפל ברמה של הדולר ומכאן הסיכויים גדולים יותר שיעלה"

לאחר שהדולר חצה מטה אתמול את רמת ה-4.20 שקלים הוא המשיך היום להיסחר בירידה קלה ושערו היציג נקבע על 4.195 שקלים - ירידה של 0.07%. בסיכום שבועי נחלש הדולר ב-1% והשלים נפילה של כמעט 3% בשבועיים וחצי האחרונים. בחדרי העסקות מדווחים כי הדולר הגיע אתמול לרמות של 4.18 שקלים, אך ברמות אלה הגיעו כבר קונים. היורו נחלש ב-0.15% ל-5.571 שקלים.

"בסך הכל הגענו לשפל ברמה של הדולר ומכאן הסיכויים גדולים יותר שיעלה - מה עוד שהדולר הפסיק להיחלש אל מול היורו", אומר אילן ויסקין מנהל חדר המסחר בבנק לאומי. "אין סיכוי שבנק ישראל ויקנה דולרים ואני לא חושב שהוא צריך לעשות כך. הכלי שיש לבנק ישראל הוא הריבית והורדת הריבית היא הצעד הנכון. אפילו דיבורים על הורדה מיידית בריבית של חצי אחוז היא אמירה חזקה מידי. נכון שדולר חלש פוגע ביצואנים, אבל השוק יימצא לבד את שווי המשקל שלו לאט לאט, שלהערכתי נמצא סביב רמות של 4.35 שקלים. אני מעריך כי הדולר ייסחר ברמות של 4.25-4.19 שקלים בשבוע הקרוב", מסכם ויסקין.

הדולר נחלש בשבועיים האחרונים ממספר סיבות. הסיבה הראשונה היא היחלשות הדולר בעולם בשל הגירעון הגבוה של ממשלת ארה"ב והחששות לגבי ההאטה בכלכלה הגדולה בעולם. הסיבות הנוספות שניתן למנות הן: המשך המכירות של הזרים כחלק מהשקעותיהם בשווקים מתעוררים, היצע של דולרים בעקבות המשך המכירות של חברות ישראליות פקודות סטופ לוס ("חתוך הפסדים" פקודה שניתנת במקרה שהדולר נחלש מתחת לרמה מסויימת מצד פעילים), נתוני המאקרו החיוביים על המשק. כל אלה הובילו את המטבע האמריקאי לשפל בו לא היה מאז 2001.

ביום שלישי הקרוב צפויה החלטת הפאד האמריקאי לגבי גובה הריבית במשק האמריקאי, שעומדת כיום על 5.25%. השוק בארה"ב לא צופה הורדת ריבית קרובה אלא רק בחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully