וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הבנקים ייפגשו עם הנגיד בנוגע לעמלות

נתן שבע

8.12.2006 / 10:54

הבנקים נלחצו לאחר שלפני כשבועיים תקף פישר את רשימת העמלות שמטילים הבנקים וכינה אותה מגוחכת

ראשי הבנקים נלחצו תחת הביקורת הקשה שעורר רצונם להעלות את העמלות. ביקורת חריפה הופנתה אליהם בתקשורת מהציבור ומצד הפוליטיקאים, כאשר אל הביקורת הצטרף גם נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר. ביום שלישי הקרוב ייפגשו אלה עם נגיד בנק ישראל לדיון בנושא, וככל הנראה יציגו את טענותיהם בצדקת העניין.

בכנס שערך איגוד הבנקים לפני כשבועיים תקף הנגיד את הבנקים וטען כי מה שלא מוסיף לתחרות בין הבנקים זו רשימת "העמלות המגוחכת". "אינני מבין מדוע המערכת הבנקאית הישראלית מתפקדת כך בעוד שבמדינות אחרות הבנקים מתפרנסים בעיקר מהמרווח הבנקאי", אמר אז פישר.

כרגע סמכויות הפיקוח על העמלות הבנקאיות נמצאות בידי המפקח על המחירים במשרד התמ"ת אם כי פיקוח זה מתבצע בעצה אחת אם בנק ישראל.

ח"כ אמנון כהן וח"כ גלעד ארדן כבר הכינו הצעת חוק בנושא הפיקוח על העמלות והגבלתן. במקביל פועל בנק ישראל בהליך בשיתוף עם האוצר שעיקרו הוא כי סמכויות הפיקוח על העמלות יועברו ישירות אל המפקח על הבנקים, ובכך הפיקוח יהיה הדוק יותר ופחות מסובך. בנק ישראל, עוד בתקופתו של הנגיד קליין, יצר מעין טיוטת חוק אותו התכוון ל"שווק" ביחד עם האוצר, שעיקרה הרחבת סמכויות הפיקוח של המפקח על הבנקים גם לנושא העמלות. בסופו של דבר התוכנית לא יצאה אל הפועל אך בבנק ישראל פועלים להחיותה.

מבנק ישראל נמסר, כי "אין הן מתייחסים לפגישות שאותן עורך הנגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully