וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר מציג: "חשמל כשר" תמורת 10 מיליון דולר בשנה לקליטת עובדים לא יהודים שיפעילו מתקני חשמל בשבת

שרון קדמי

8.12.2006 / 12:03

זאת בנסיון לפתור את בעיית הגנרטורים הפיראטיים במגזר החרדי



מעתה ניתן להוסיף לרשימת המוצרים עליהם מופיעה חותמת כשרות גם את החשמל. בדיון שקיים השבוע שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר עם השר לשירותי דת יצחק כהן, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות חזי קוגלר, מנכ"ל חברת החשמל אורי בן נון וראש מנהל החשמל במשרד התשתיות הלאומיות, דני וינשטוק, הוחלט על "הכשרתו" של החשמל בישראל.



במסגרת הפגישה דנו הצדדים בפתרונות לשימוש של המגזר החרדי בגנרטורים קטנים הפזורים בריכוזי החרדים. גנרטורים אלה ורשת החשמל היוצאת מהם אינם חוקיים, ובעיקר מהווים סכנה בטיחותית גדולה. ישנם מקרים רבים של התחשמלויות מתשתית פיראטית זו. עקב פסיקה הלכתית של "החזון איש" בתחילת שנות החמישים, נמנעים החרדים משימוש בחשמל שמקורו בתחנות הכוח של חברת החשמל, עקב חשש לחילול שבת, וגנרטורים אלו מהווים עבורם פיתרון לחילול השבת.



על מנת לפתור את הבעיה סוכם במהלך הפגישה כי חברת החשמל, ובעתיד גם חברות פרטיות שיעסקו בייצור חשמל, יבססו את ייצור החשמל במידת האפשר על תהליכי אוטומציה המונעים או מצמצמים את חילול השבת. אותם תהליכים המחייבים ביצוע ע"י בני אדם ולא מכונות, יבוצעו בידי עובדים מהמגזר הלא יהודי, שתקלוט חברת החשמל. ההערכה היא כי מדובר בכ-150 עובדים ברמת טכנאים, הנדסאים ומהנדסים שייקלטו בחברה כעוזרי מפעילים, ויועסקו בחברה בכל ימות השבוע, כולל שבת. העובדים יוכשרו במערך ההדרכה של חברת החשמל. עלות העסקת העובדים מוערכת בכ-10 מיליון דולר בשנה, והם ייכללו במסגרת השינוי המבני של חברת החשמל.



המהלך יהיה כרוך גם בשינוי הרשיונות של חברת החשמל וכתיבת תקנות מתאימות תחת חוק משק החשמל. במשרד התשתיות ציינו, כי העלות למשק הלאומי היא זניחה וייתכן שההוצאות הקשורות במהלך אף יקוזזו בחלקן ע"י החשמל הנוסף שייצרך מעתה מחברת החשמל בשבת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully