וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המתנה לנתוני התעסוקה; וריפון בהשפעת התוצאות הכספיות הטובות לרבעון הרביעי

TheMarker

8.12.2006 / 15:06

החוזים מצביעים על פתיחה מעורבת; אומריקס זינקה 240% מאז ההנפקה; סרגון איבדה כ-3% בשלושה ימים



רגע לפני פרסום נתוני התעסוקה לנובמבר מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה מעורבת של יום המסחר האחרון בשבוע, אולם כל זה עשוי להשתנות מיד לאחר חשיפתם. עד כה עומד המאזן השבוע על יומיים רצופים של עליות - בשני ובשלישי - ולאחר מכן יומיים רצופים של ירידות, ברביעי ובחמישי. נראה כי את המגמה היום יקבעו נתוני התעסוקה - שיעור האבטלה ומספר המשרות שנוספו למשק האמריקאי - שני נתונים המושכים תשומת לב רבה ומעידים על מצב חוסנה או חולשתה של הכלכלה במדינה.

בינתיים מצביעים החוזים על ירידה של 0.1% בנאסד"ק 100 מוטה הטכנולוגיה, אל מול עלייה של 0.2% ב-S&P 500 - המדד המקיף לבחינת ביצועי שוק המניות בארה"ב. אתמול נרשמה חולשה במניות הטכנולוגיה ומדד נאסד"ק איבד 0.7%. לחולשה גרמה מניית ענקית המחשבים ונגני המוסיקה הדיגיטליים, אפל, אשר איבדה 3.1% על רקע חשש מעיכוב בהשקת מכשיר סלולרי מתוצרתה, המשולב עם נגן מוסיקה דיגיטלי.



כלכלנים בוול סטריט צופים בממוצע, כי בנובמבר נוספו למגזר הלא-חקלאי בארה"ב 100 אלף משרות חדשות, לאחר תוספת קטנה יותר של 92 אלף משרות חדשות, שנרשמה באוקטובר. עם זאת, מדובר עדיין בנתון נמוך יותר מתוספת המשרות הממוצעת מתחילת 2006 ? כ-147 אלף בחודש.



שיעור האבטלה אמור לעלות ב-0.1% ל-4.5% לאחר שירד באוקטובר במפתיע ב-0.2%. נתונים חלשים אף יותר עשויים להעיד על האטה נוספת בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית. אתמול פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, אשר הצביעו כי מספר התביעות שהוגשו בשבוע שעבר לדמי אבטלה ירד ב-34 אלף ל-324 אלך תביעות חדשות. זאת, לאחר זינוק בהיקף זהה שבוע קודם לכן.



בקרב הישראליות השלימה אמש מניית הביוטכנולוגיה אומריקס (סימול: OMRI), זינוק של 240% מאז ההנפקה באפריל, לאחר שהודיעה על תחילת השלב הראשון בניסוי הרפואי שהיא עורכת ב"תחבושת ביולוגית", שמטרתה עצירת דימומים חזקים במיוחד בעורקים ובוורידים מרכזיים.



מניית ספקית הפתרונות לתקשורת אלחוטית, (סימול: CRNT), איבדה 2.8% בשלושת הימים הקודמים, למרות שבית ההשקעות סאנדרס מוריס האריס החל את פעילות החברה בהמלצת "קנייה" למניה וצירף לה מחיר יעד של 7 דולרים.



גם מניית אודיוקודס (סימול: AUDC), המתמחה במוצרים לטלפוניה באינטרנט (VoIP) איבדה אמש 0.6% ל-9.6, על אף שבית ההשקעות אחר, FTN מידווסט סקיוריטיז, החל לסקר את פעילות החברה עם המלצת "קנייה" למניה ועם מחיר יעד של 13 דולר.



וריפון (סימול: PAY) האמריקאית, שהשלימה בתחילת נובמבר את רכישת מתחרתה הישראלית ליפמן תמורת 793 מיליון דולר, חשפה אמש בסיום המסחר תוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2006, אותו סיימה ב-31 באוקטובר. בדו"חות לא נכללו הביצועים של ליפמן, אשר תחל להשפיע על תוצאות וריפון ברבעון הנוכחי, שיסתיים בסוף ינואר 2007.



וריפון, העוסקת בייצור מסופים לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים, סיימה את הרבעון הרביעי עם גידול של 20% בהכנסות ל-156.6 מיליון דולר ועם צמיחה של 15.5% ברווח הנקי ל-13.9 מיליון דולר. עם זאת, בניכוי הפחתה חד פעמית בהיקף של 4.1 מיליון דולר הקשורה לשינוי מבנה החוב ובניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות, הסתכמו רווחי הפרופורמה ב-22.3 מיליון דולר (32 סנט למניה). אנליסטים המסקרים את החברה, צפו בממוצע רווח של 29 סנט למניה במחזור הכנסות של 151 מיליון דולר.



וריפון נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-2.3 מיליארד דולר. בתחילת נובמבר היא השלימה את רכישת ליפמן בעסקת מניות ומזומן ורשמה לאחר מכן את מניותיה למסחר גם בבורסת תל אביב. עקב שווייה הגבוה, צורפה מניית וריפון למדד ת"א 25. בהודעה לתקשורת ציין אמש יו"ר ומנכ"ל החברה, דגלס ברג'רון, כי שילובה של ליפמן בתוך וריפון הושלם מהר מהצפוי ועקב כך הועלתה תחזית הרווח לרבעון שיסתיים בסוף ינואר 2007 לטווח של 34-33 סנט למניה. התחזית הממוצעת בוול סטריט היתה לרווח של 31 סנט למניה.



> למבט על כל השווקים, הקליקו כאן






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully