וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בקנדה מנע מטבע השקת גירסה גנרית לליפיטור לפני פקיעת הפטנט על התרופה ב-2010

עומרי כהן

8.12.2006 / 18:37

ההחלטה ניתנת לערעור בערכאה גבוהה יותר; הליפיטור של פייזר להפחתת כולסטרול היא התרופה הנמכרת בעולם



בית משפט פדרלי בקנדה קבע כי החברה הבת של טבע, נובופארם, לא תוכל לשווק במדינה, גירסה גנרית לתרופת הליפיטור של פייזר לפני פקיעת הפטנט על התרופה ביולי 2010. בכך קיבל בית המשפט הקנדי את בקשתה של פייזר למנוע מנובופארם שיווק מוקדם יותר של הליפיטור. עם זאת, ההחלטה ניתן לערעור בפני ערכאה משפטית גבוהה יותר.



הליפיטור להפחתת כולסטרול היא התרופה הנמכרת ביותר בעולם, מבין התרופות המחייבות מרשם רופא. בתרופה מייצרת לפייזר הכנסות של כ-13 מיליארד דולר בשנה - כרבע מסך הכנסותיה השנתיות. ב-2010 יפוג הפטנט על הליפיטור ואז יחלו כנראה חברות גנריות כדוגמת טבע, למכור גירסאות זולות משלהן לתרופה. עד אז, היא נערכת להגן בבתי משפט ברחבי העולם על תוקפו של הפטנט. כבר היום, משווקת טבע גירסה גנרית לתרופה מתחרה לליפיטור, הזוקור.



בתחילת השבוע איבדה פייזר 11.5% מערכה, לאחר שהפסיקה פיתוח תרופה שהיתה אמורה לפצות על אובדן המכירות הצפוי, בעקבות פקיעת הפטנט הליפיטור. לאחר השקעה של מיליארד דולר ועשר שנות מחקר בפיתוח, הפסיקה פייזר את הניסוי בתרופת הטורסטראפיב לטיפול בכולסטרול, בעקבות מספר מקרי מוות ובעיות לב במספר גבוה מהצפוי בקרב המשתמשים בה. אנליסטים צפו עד כה, כי הכנסות פייזר מתרופה זו יגיעו ל-20 מיליארד דולר בשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully