וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוקס לא לבד: מניית יצרנית הנעליים על גלגלים היליז מזנקת ביותר מ-60% ביום המסחר הראשון בוול סטריט

TheMarker

8.12.2006 / 18:43

היליז, שהוקמה בשנת 2000, גייסה 135 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור



מניית היליז (Heelys), יצרנית הנעליים עם הגלגלים מארה"ב, מזנקת ביותר מ-60% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. החברה, המייצרת נעליים שבאחוריהן מוצב גלגל קטן, המאפשר התקדמות מהירה בהרבה לעומת נעליים רגילות באמצעות התגלגלות, גייסה 135 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO), במסגרתה מכרה 6.425 מניות במחיר של 21 דולר למניה - מעל לטווח יעד המחיר של 18-16 דולר. חתמי ההנפקה היו ואקוביה ובר סטרנס. מניית היליז (סימול HLYS) נסחרת כעת בבורסת נאסד"ק במחיר של 34.4 דולר, זינוק של יותר מ-60%.



הזינוק שרושמת מניית היליז עולה על הקפיצה שרשמה יצרנית הכפכפים הצבעוניים קרוקס (סימול CROX) ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט בפברואר השנה, אז נסגרה מניית החברה בעלייה של 36% לאחר שכבר קפצה ב-55% במהלך המסחר.



היליז, אשר נוסדה בשנת 2000, רווחית זה שלוש שנים. בתשעה החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי של 17.7 מיליון דולר על הכנסות של 117 מיליון דולר, לעומת רווח של 2.9 מיליון דולר על הכנסות של 29 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. 95% מהכנסות החברה מגיעים ממכירות נעליים עם גלגלים, והיתר ממוצרים נלווים. לדברי החברה, יותר מ-4 מיליון זוגות נעליים עם גלגלים נמכרו מאז השקתן ב-2001, מתוכם 1.4 מיליון נמכרו ב-2005 ו-1.4 מיליון זוגות נוספים נמכרו במחצית השנייה של 2006 בלבד.



הנעליים שצברו פופולריות בקרב ילדים ובני נוער, אינן זוכות לפופולריות כה רבה בקרב בתי הספר - כמה בתי ספר בארה"ב אסרו על הכנסתן לשטחם, בשל מהירות התנועה שהן מאפשרות - לפעמים עד 48 קמ"ש. מייק סטאפארוני, מנכ"ל היליז, אינו מתרגש מהאיסור. "אין לנו בעיה עם איסור בבתי ספר - אנו בעצמנו מייעצים ללקוחות לא להחליק בבית הספר ולנצל את הגלגלים רק במקומות הולמים".



להיליז פטנטים בארה"ב על הנעליים, אך היא נאבקת לשמור על הובלה באסיה, שבה מתחילים חיקויים זולים יותר להגיע לשוק. מחירי הנעליים בארה"ב נעים בטווח של 90-60 דולר לזוג. לחברה מכירות חזקות באסיה, וכניסת דגמים מקומיים זולים פוגעת במכירותיה בשוק זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully