וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ארה"ב: "דולר חזק הוא אינטרס אמריקאי"; הדולר מזנק מול היורו והין

TheMarker

8.12.2006 / 19:54

הדולר רושם את הקפיצה החדה ביותר זה חודשיים מול הין - 1%; מתחזק מול היורו לשער של 1.32 דולר



הדולר רושם את הזינוק היומי החד ביותר זה חודשיים מול הין, ונסחר ברמתו הגבוהה ביותר זה שבוע מול היורו, לאחר ששר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, אמר כי "דולר חזק" הוא אינטרס אמריקאי. פולסון, אשר אמר את הדברים במסגרת ראיון לרשת הטלוויזיה CNBC, אמר גם כי כלכלת ארה"ב צומחת בקצב "בר קיימא", והביעה שבועית רצון מדו"ח התעסוקה שפורסם מוקדם יותר היום בארה"ב, שאותו הגדיר כי "חדשות מאוד, מאוד טובות". הדולר מתחזק ב-1% מול הין לשער של 116.45 ין - הזינוק היומי החד ביותר מאז ה-6 באוקטובר. מול היורו מוסיף הדולר 0.6% לרמה של 1.3201 דולר ליורו.



היחלשות הין מול הדולר נרשמת גם בעקבות דיווחים ביפאן לפיהם הבנק המרכזי של יפאן אינו מתכוון להעלות את הריבית במדינה החודש. סוכנות הידיעות היפאנית Jiji Press דיווחה כי הסיכויים שהבנק המרכזי של יפאן יחליט שלא להעלות את הריבית בפגישתו בעוד שבועיים, עולים כעת על הסיכויים שיעלה את הריבית במדינה. הבנק המרכזי של יפאן העלה את הריבית בחודש יולי, לראשונה זה קרוב לשש שנים, לרמה של 0.25%.



132 אלף משרות חדשות נוספו לכלכלת ארה"ב בחודש נובמבר, מסר היום משרד העבודה האמריקאית. הגידול במספר המשרות היה חד מתחזיות הכלכלנים שצפו תוספת של 112 אלף משרות בלבד. עם זאת, נתוני חודש אוקטובר תוקנו כלפי מטה לתוספת של 79 אלף משרות חדשות, לעומת תוספת של 92 אלף משרות שעליה דווח במקור. שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש שעבר ל-4.5%, לעומת 4.4% - שפל של חמש שנים - באוקטובר.



מנגד, סיפקה היום חזית נתוני המקרו בארה"ב גם חדשות פחות אופטימיות. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן נפל במפתיע בתחילת החודש לרמה של 90.2 לעומת 92.1 בנובמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 92.4.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים סיכוי של 36% לכך שהבנק הפדרלי יורדת את הריבית ב-0.25% לרמה של 5%, עד סוף מארס. זאת לעומת הסתברות של 48% שהעניקו לכך החוזים אתמול. החוזים מעניקים סיכוי של 12% להורדת ריבית עד סוף ינואר, לעומת הסתברות של 16% אתמול. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בארבעה החודשים האחרונים, ברמה של 5.25%, לאחר סדרה של 17 העלאות ריבית בנות 0.25%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully