וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספדיה, סוכנות הנסיעות המקוונת הגדולה בעולם, תבצע קנייה חוזרת של עשירית ממניותיה

TheMarker

8.12.2006 / 22:07

מניית החברה, שהופרדה בשנה שעברה מאינטראקטיב קורפ של בארי דילר, מזנקת ב-11% במסחר בוול סטריט



אקספדיה (סימול EXPE), סוכנות הנסיעות המקוונת הגדולה בעולם, הודיעה היום על כוונתה לבצע רכישה חוזרת של כ-10% ממניותיה. אקספדיה, אשר הופרדה בשנה שעברה מהחברה האם לשעבר, אינטראקטיב קורפ - אימפריית המסחר האלקטרוני של איל המדיה בארי דילר - מסרה כי הקנייה החוזרת של מניותיה תתבצע בשיטת המכרז ההולנדי. בעקבות ההודעה מזנקת מניית אקספדיה ב-11% במסחר בוול סטריט, לאחר שהמסחר בה הופסק למשך מספר דקות בטרם פרסום ההודעה.



אקספדיה רשמה ברבעון השלישי נפילה של 28% ברווחיה, לאחר שלקוחות רבים בארה"ב העדיפו לבצע הזמנות ישירות דרך חברות תעופה ומלונות, וירידה בהכנסות הקשורה להפרדתה בשנה שעברה מהחברה האם לשעבר, אינטראקטיב קורפ.



אקספדיה רשמה ברבעון רווח נקי של 59 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת רווח של 82 מיליון דולר, או 23 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 117 מיליון דולר, או 34 סנט למניה. הכנסות החברה גדלו ב-5% לעומת הרבעון המקביל, ל-614 מיליון דולר.



סוכני נסיעות מקוונים דוגמת אקספדיה, אורביץ וטראוולוסיטי נתונים לתחרות מוגברת מצד אתרי אינטרנט שהקימו בתי מלון המאפשרים להזמין חדרים באופן מקוון. כמו כן, סובל המגזר משחיקה בעמלות שמשלמות חברות תעופה לסוכנים, לנוכח שיפור ביכולתן של חברות תעופה למלא טיסות גם ללא סוכנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully